۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۷۴۰۵۹۸
معاون پژوهش حوزه مطرح کرد؛

تبلیغ دارای لایه های مختلفی است / پژوهش از مصادیق تبلیغ

تبلیغ دارای لایه های مختلفی است / پژوهش از مصادیق تبلیغ
حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی با بیان اینکه تبلیغ دارای لایه‌های مختلفی است، گفت: پژوهش یکی از مصادیق تبلیغ در این باز تعریف است.
به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، به همت معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه جلسه‌ای با حضور اساتید، فعالان و نخبگان تبلیغ در عرصه پژوهش و بین الملل، در سالن جلسات معاونت پژوهش برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی تبلیغ به معنای موسع و فراگیر را مقصود مقام معظم رهبری دانسته که عبارت از رساندن پیام دین به جان و ذهن و دل مخاطب معنا نمود.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه با بیان اینکه تبلیغ دارای لایه‌های مختلفی است، اظهار کرد: پژوهش یکی از مصادیق تبلیغ در این بازتعریف است.

وی سخنرانی سخنان رهبر معظم انقلاب را دارای پنج محور مهم شامل توجه به تولید محتوا، طراحی راههای اثر گذار و اثربخش، تربیت مبلغان کار امد، کشف لایه های پنهان و رویکرد تهاجمی تبلیغ دانست.

در این جلسه ۳ ساعته، اساتید و نخبگان تبلیغ بین‌الملل با بیان تجارب علمی و میدانی خود در عرصه داخل و خارج کشور به تبیین سازوکار تبلیغ تهاجمی در شاخه‌ها و گونه‌های مختلف پرداخته و بر نکات ذیل تاکید داشتند:

فقر ایده و فقر محتوا در تبلیغ تهاجمی. در حوزه پژوهش، لزوم طراحی تبلیغ چند رشته‌ای،لزوم شناخت مخاطب در تبلیغ تهاجمی وغرب شناسی لزوم توجه کافی به زیست بوم‌ها در ترجمه، توجه به تبلیغ در سه عرصه مجازی، داخلی و خارجی، و در سه مقوله ترویج دین، تبلیغ دین و تربیت دینی ،لزوم الگوی گیری از نامه رهبری به جوانان اروپا، طراحی نظام پژوهش مبتنی بر پروژه محوری وبا الگوی تعاملات وسفرهای علمی.

ارسال نظرات