۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۷۴۰۶۱۴
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس:

تلاش می‌کنیم در برنامه هفتم توسعه حمایت حداکثری از تعاونی‌ها ایجاد شود

تلاش می‌کنیم در برنامه هفتم توسعه حمایت حداکثری از تعاونی‌ها ایجاد شود
نگاهداری با انتقاد از سازمان برنامه و بودجه و کم‌لطفی‌های صورت گرفته در حوزه تعاون در جریان تدوین لایحه برنامه هفتم، تصریح کرد: در جریان رسیدگی به این لایحه در مجلس تلاش داریم تا از تعاونی‌ها حمایت حداکثری را داشته باشیم.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، بابک نگاهداری در نشست تعاون و حکمرانی مردم در مدار قانون که در آستانه هفته تعاون با حضور  محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در قوه مقننه برگزار شد، با بیان اینکه همه اهدافی که یک حکمرانی را تعاونی‌ها دنبال می‌کنند، اظهار کرد: براساس برخی اصول قانون اساسی بر مشارکت مردم در حکمرانی در تمامی ابعاد تأکید شده است. مردمی و الهی بودن حکمرانی به انقلاب اسلامی شرف می‌دهد که امروز تعاونی‌ها نیز مفهومی از شرف اقتصادی است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه در سوره مائده بر تعاون تأکید شده است، عنوان کرد: بر این اساس باید در دگرخواهی و مردمی دوستی تأکید کرد و به جرأت باید گفت تعاونی‌ها نماد شرف اقتصادی در کشور هستند و تجربه نشان داده هر کجا تعاونی‌های مردمی در اقتصاد بوده، فساد وارد نشده است.

وی در ادامه با بیان اینکه نهاد تعاون دولت و ملت را تقویت می‌کند، گفت: تعاونی به عنوان یک حلقه میانی بین دولت و مردم است که رهبر معظم انقلاب نیز بر شکل‌گیری این حلقه‌های میانی تأکید دارند به ویژه در شرایط امروز که نیازمند افزایش انسجام اجتماعی هستیم.

نگاهداری در ادامه با بیان اینکه دولت سیزدهم اقدامات خوبی در حوزه تقویت تعاونی‌ها انجام داده است، یادآور شد: توسعه تعاونی‌های دانش‌بنیان و پیگیری سند توسعه توان، بخشی از این اقدامات است که مجلس نیز از اقدامات دولت در این حوزه حمایت می‌کند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سازمان برنامه و بودجه و کم‌لطفی‌های صورت گرفته در حوزه تعاون در جریان تدوین لایحه برنامه هفتم، اظهار کرد: در جریان رسیدگی به این لایحه در مجلس تلاش داریم تا خلاءهای موجود را رفع و از تعاونی‌ها حمایت حداکثری را داشته باشیم.

وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت بانوان برای فعال‌سازی تعاونی‌ها، عنوان کرد: زیرساخت تخصصی در حوزه زنان در کشور وجود دارد، از این رو باید با توجه به این ظرفیت، بستر را برای تقویت تعاونی‌های زنانه ایجاد کرد؛ از سوی دیگر تعاونی‌های دانش‌بنیان نیز می‌توانند در این حوزه تحول‌آفرین باشند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود یک مجموعه را زمانی موفق دانست که نگاه زیست‌بومی داشته باشد، خاطرنشان کرد: ابزارهای حکمرانی متناسب با تعاونی طراحی شده که باید در کنار آن زیست‌بوم نیز در نظر گرفته شود. 

ارسال نظرات