۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۷۴۰۶۲۱
آیت الله کعبی:

دشمن به دنبال ایجاد یک «قم» منفعل و فاصله گرفته از آرمان های انقلاب است

دشمن به دنبال ایجاد یک «قم» منفعل و فاصله گرفته از آرمان های انقلاب است
نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: حرکت انقلاب از قم شروع و در قم تداوم داشته است و دشمن می خواهد این تز انقلاب را تبدیل به آنتی تز کند به این معنا که قم مبدل به حرکت ضد انقلابی شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی نماینده مجلس خبرگان رهبری در دیدار سید محمد آقا میری استاندار جدید قم که در محل دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری برگزار شد، گفت: قم دارای سه بُعد جهانی، فرهنگی- حوزوی و اداری است که استاندار قم باید به هر سه بُعد تمدنی، جایگاه حوزه و روحانیت و پیشرفت و عدالت با هم نگاه کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان اینکه رهبرمعظم انقلاب قم را شهر اقامه و قیام می دانند، ابراز کرد: قم شهر جهاد و اجتهاد است و منظور از اقامه، اقامه دین و منظور از قیام، قیام لله است و اقامه و قیام دوبُعد مردم سالاری اسلامی است و اقامه دین در دنیای مدرن پیچیدگی هایی دارد که از یک طرف نیاز به اجتهاد تمدن ساز و تحرک بخش و تاثیرگذار در ساحت های اجتماعی و از طرف دیگر به خلق نظامات فکری به سبک زندگی دارد.

آیت الله کعبی با اشاره به اینکه دولت آیت الله رئیسی دولت مردمی است، اظهار داشت: اگر رکن دوم مردم سالاری اسلامی یعنی حضور مردم در صحنه محقق نشود، اقامه دین هم سخت تر می شود و برای اقامه دین نیاز به حضور مردم است و آوردن مردم در صحنه اقتضاء تامین رضایت مندی عمومی، تقویت سرمایه اجتماعی و ایجاد وحدت و همبستگی را دارد.

استاد حوزه و دانشگاه قم را خاستگاه اقامه دین و قیام ملی برشمرد و خاطرنشان کرد: قم پایگاه انقلاب اسلامی و جهاد و اجتهاد است و برای اجرای هر کاری باید این مبنا مورد توجه قرار گیرد و برنامه های تحولی قم در سطح کشور، منطقه و بین الملل بازخورد خواهد داشت.

وی با اذعان اینکه دشمنان تلاش می کنند قم حاضر در صحنه را تبدیل به قم منفعل فاصله گرفته از آرمان های انقلاب اسلامی کنند، یادآور شد: حرکت انقلاب از قم شروع و در قم تداوم داشته است و دشمن می خواهد این تز انقلاب را تبدیل به آنتی تز کند به این معنا که قم مبدل به حرکت ضد انقلابی شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ظرفیت استان قم در بخش کشاورزی و دامپروری ابراز کرد: پروژه هایی که آقای شاهچراغی استاندار سابق کلید زده اند باید به سرانجام برسد که در رأس آنها فرودگاه قم، منوریل و پروژه های عمرانی می باشد و در کنار تمام پروژه های سابق باید به بخش کشاورزی و دامپروری قم هم توجه شایان داشت.

آیت الله کعبی ادامه داد: با استفاده از ظرفیت منابع طبیعی به جوانان تحصیل کرده کارشناسی به بالا زمین اختصاص دهید و با مشاوره شغلی و حمایت از جوانان تحولی در کشاورزی قم مهیا کنید که اگر این تحول ایجاد شود از ترافیک جمعیتی قم هم کاسته می شود.

وی با بیان اینکه کشاورزی و دامداری قم به عنوان پایه اقتصادی این شهر باید احیاء شود، اظهار داشت: یکی از ظرفیت هایی که در قم به احیاء نهضت کارآفرینی و اشتغال کمک قابل توجهی خواهد کرد توجه به ظرفیت کشاورزی و دامداری و دامپروی استان است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه فرصت های شغلی را باید احصاء و به جوانان معرفی کرد، ابراز داشت: شناسایی فرصت های شغلی استان، نظام جامع اطلاعات بازار کار و استفاده از فناوری می تواند اشتغال پایدار برای جوانان مهیا کند.

آیت الله کعبی با اشاره به اینکه یک جوان بیکار هم در جامعه زیاد است، تاکید کرد: یکی از زیرساخت های کار امنیت است که خوشبختانه امنیت کشور ما در منطقه بسیار عالی است اما موضوع دیگر سازماندهی افراد فاقد شغل می باشد که باید در کارگروه های مختلف استعداد یابی، مشاوره شغلی، سپس هدایت شغلی و حمایت برای راه اندازی پروژه کرد.

وی افزود: مجلس به سمت بازار سرمایه استانی حرکت می کند و در این مسیر قم بایستی پیشگام در بازار سرمایه استانی باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در کنار سرمایه گذاران کلان باید سرمایه گذاران خرد نیز جذب کرد، خاطرنشان کرد: شورای اشتغالتان را فعال کنید و نگاه تحولی داشته باشید و با استفاده از سرمایه دارن خرد شهرک های صنعتی را گسترش دهید.

وی اشاره ای هم به ظرفیت گردشگری و معادن قم داشت و اظهار کرد: در صنعت و معدن قم از ظرفیت بخش خصوصی بهترین بهره را ببرید و جلوی رانت خواری در معدن باید گرفته شود.

آیت الله کعبی به مسئله ساخت مسکن ویلایی در قم هم پرداخت و گفت: مسکن در شهر قم باید متناسب با تراز تمدنی فرهنگی قم باشد و قم را تبدیل به یک شهر مدرن نکند بلکه باید متناسب با نگاه تمدنی اسلامی بوده و ساخت و سازهای بی رویه و بدون نگاه تمدنی سامان یابد.

حمیدرضا شاکر

ارسال نظرات