۱۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۷۴۰۶۴

مراسم اربعین حسینی در کربلای ایران برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مراسم سوگواری آئین معنوی اربعین حسینی (ع) در آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السّلام، کربلای ایران برگزار می شود.
حضرت عبدالعظيم
به گزارش خبرگزاری رسا، این مراسم نورانی در شب اربعین حسینی مصادف با 19 صفرالمظفر بعد از نماز مغرب و عشاء در مصلای بزرگ ری برگزار خواهد شد.

در این مراسم مرثیه سرای اهل بیت عصمت و طهارت آقای حمید رمضانپور به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

همچنین سخنرانی حجت الاسلام لواسانی دیگر برنامه این مراسم معنوی است.

زائران و مجاوران آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السّلام در این مراسم نورانی در جوار حرم مطهر امامزادگان والامقام به سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام پرداخته و نسبت به ساحت مقدس اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام عرض ارادت خواهند کرد .

آیین سوگواری دهه پایانی ماه صفر در بارگاه ملکوتی عبدالعظیم الحسنی

آیین سوگواری دهه آخر ماه صفر با سخنرانی حجت الاسلام لواسانی و مرثیه سرایی مداحان اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام در آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السّلام برگزار می شود.

این آیین معنوی از شب اربعین حضرت سیدالشهداء علیه السلام آغاز و به مدت ده شب که مصادف با ایام رحلت نبی مکرم اسلام صلّی الله علیه و آله و سلّم ، حضرت محمد مصطفی صلّی الله علیه و آله و سلّم و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا علیهما السّلام است، ادامه می یابد.

در آیین دهه آخر ماه صفر در آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السّلام که از 15 لغایت 25 بهمن ماه بعد از نماز مغرب وعشاء در مصلای بزرگ ری برگزار خواهد شد، مداحان اهل بیت عصمت و طهارت، آقایان رمضانپور، فراهانی، رضوی، باقری, عربسرخی و صادقی به ذکر مصائب و مناقب اهل بیت عصمت و طهارت می پردازند. 917/د102/ص

ارسال نظرات