۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۰
کد خبر: ۷۴۰۷۶۳

کسر خدمت یک ماهه سربازان ماهر از مهر ماه

کسر خدمت یک ماهه سربازان ماهر از مهر ماه
فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان ستاد کل نیرو‌های مسلح از اختصاص تسهیلات کسر خدمت یک ماهه برای سربازان ماهر خبر داد.

سردار محمدجواد زاده‌کمند فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: اولویت ما کسب مهارت قبل از ورود فرد به خدمت سربازی است، زیرا چنین فردی هم امکان اثرگذاری بیشتر در طول خدمت را دارد و هم توان ما صرف مهارت افزایی این فرد می‌شود.

وی گفت: نیاز داشتیم تا مشوق‌هایی را در این خصوص برای سربازان در نظر بگیریم که تا پیش از ورود به دوره خدمت سربازی مهارتی را آموزش دیده و در واقع با یک مهارت وارد خدمت سربازی شوند، در همین راستا تسهیلات کسر خدمت یک ماهه را برای سربازان ماهر در نظر گرفتیم که این طرح از مهرماه امسال اجرایی خواهد شد.

زاده کمند کفت: این افراد در صورتی که پیش از ورود به خدمت سربازی مدارک خود را در سامانه مربوطه که به زودی رونمایی می‌شود، بارگذاری کنند مشمول این کسر خدمت خواهند شد.

وی گفت: متقاضیان توجه داشته باشند که این طرح مشمول سربازان اعزامی از اول مهر ماه ١۴٠٢ به بعد خواهد شد و حتما باید قبل از اعزام، مدارک معتبر از مهارت آموزی خود را در سایت سامانه بارگذاری کنند.

زاده‌کمند با بیان اینکه موافقت‌های لازم در این خصوص اخذ و آیین‌نامه‌های لازم در این خصوص نیز تدوین شده است. گفت: طرح از مهرماه اجرایی خواهد شد.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان ستاد کل نیرو‌های مسلح درباره اینکه چه مهارت‌هایی مشمول این کسر خدمت خواهند شد، گفت: این تسهیلات شامل همان ۶٠٠ مهارتی خواهد شد که از سوی قرارگاه اعلام شده است.

وی در خصوص لایحه مهارت‌آموزی سربازان گفت: در این لایحه که به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد شده است، پیش بینی شده تا سربازانی که قبل از آغاز خدمت یکی از مهارت‌های تخصصی مورد نیاز نیرو‌های مسلح را فرا گرفته‌اند، بتوانند دوماه کسر خدمت بگیرند.

زاده‌کمند گفت: ۲۸۰۰ نفر از کارکنان پایور به عنوان مربیان سربازان انتخاب شده اند تا مهارت‌های عمومی و تخصصی به سربازان آموزش داده شود.

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی با بیان اینکه ۷۰ درصد از سربازانی که وارد نیرو‌های مسلح می‌شوند، مهارت‌های عمومی و تخصصی را فرا می‌گیرند، گفت: در سال ۹۶ حدود ۴۰ هزار نفر و در سال ۱۴۰۱ حدود ۴۵۹ هزار نفر آموزش‌های مهارتی را فرا گرفته اند.

وی گفت: در مجموع یک‌میلیون و ۲۴۱ نفر از سربازان مهارت‌های عمومی و تخصصی را فرا گرفته‌اند، یعنی ۵۷۵ هزار نفر تحت پوشش مهارت‌های عمومی و ۶۶۶ هزار نفر هم تحت پوشش مهارت‌های تخصصی قرار گرفتند.

ارسال نظرات