۱۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۷۴۰۸۲
امام جمعه مسجدسلیمان:

علما پاسداران حقیقی انقلاب اسلامی هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مسجدسلیمان، ارتقای بصیرت را نیاز حیاتی جامعه و نظام در شرایط کنونی عنوان کرد.
حجت الاسلام و المسلمين اميني
امام جمعه مسجد سليمان


حجت الاسلام امینی، امام جمعه مسجد سلیمان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، ولایت فقیه و امت را دو رکن اساسی انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: امت اسلامی ایران در دوران ابتدای انقلاب با هدایت‌ و روشنگری‌های امام خمینی(ره)، تمامی گردنه‌های صعب العبور را پشت سر گذاشت، چنان‌که‌ امروز نیز با رهنمودهای مقام معظم رهبری از‌ فتنه‌های بسیاری به‌ سلامت عبور کرده است.

وی با بیان این‌که ولایت فقیه عطیه‌ای الهی است، خاطرنشان کرد: مردم ولایتمدار ایران اسلامی در نهم دی‌ نشان دادند که اهمیت ولایت را درک کرده و در مواقع مهم با قاطعیت حمایت خود را از ولی فقیه اعلام می‌کنند.

امام جمعه مسجدسلیمان در ادامه به نقش تأثیرگذار روحانیت در انقلاب و جامعه ‌اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به این‌که نوع انقلاب ایران، اسلامی است و حوزه و علما کارشناسان دین اسلام هستند؛ از این رو حوزه و علما جزء‌ انقلاب اسلامی ایران هستند و جدایی آنها از انقلاب امکان‌پذیر نیست.

حجت الاسلام امینی علما را پاسداران حقیقی انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: حوزه و علما، موتور محرکه مردم و انقلاب هستند؛ چون‌ تئوری های اسلامی و دینی از سوی علما و حوزه تبیین می‌شود.

وی با اشاره به این‌که امروز بسیاری از کشورهای جهان، انقلاب اسلامی ایران را الگویی برای خود قرارداده اند، خاطرنشان کرد: قطعاً دشمنان نیز به پیام و توان مکتب ایران اسلامی پی برده اند و لحظه ای از فتنه و توطئه دست بر نمی‌دارند، که از این عملکرد می توان دریافت که انقلاب اسلامی ایران، توانمند، مقتدر و اثرگذار است.

امام جمعه مسجدسلیمان با اشاره به اهمیت ارتقای بصیرت اظهار داشت: مهم‌ترین مسأله ای که مقام معظم رهبری در چند ماه اخیر بر آن تأکید داشتند، ارتقای بصیرت در جامعه به ویژه در بین نسل جوان امروز‌ بود.

حجت الاسلام امینی ادامه داد: وظیفه خطیر و جدی همه فرهیختگان، ارتقای بصیرت، قدرت تشخیص و تحلیل مردم از مسائل پیچیده روز است.

وی همچنین به نقش تأثیرگذار رسانه‌های گروهی در جامعه اشاره کرد و بیان داشت: تلاش رسانه‌های گروهی به‌ویژه رسانه ملی در راستای ارتقای بصیرت مثبت بوده؛ اما باید این تلاش بیشتر شود؛ زیرا هرچه این سطح افزایش یابد، در همه ابعاد ایمن‌تر خواهیم بود.

امام جمعه مسجدسلیمان در پایان اذعان داشت: رسانه‌ها، جراید، اساتید و نخبگان وظیفه سنگینی بر دوش دارند که برای ادای آن باید برنامه ریزی محتوایی کرده و با تشکیل مناظرات، نشست‌ها و میزگردها اثرگذار باشند./945/ت302/س

ارسال نظرات