۱۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۷۴۰۸۷
امام جمعه تبریز:

عده ای با بی‌بصیرتی هزینه سنگینی به نظام تحمیل کردند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری گفت: عده‌ای با غرور، فتنه‌گری، جاه‌طلبی، قدرت‌طلبی و بی‌بصیرتی هزینه‌های گزافی به نظام تحمیل کردند.
آيت الله شبستري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در دیدار اعضای ستاد جشنواره‌«آذر بانوی تبریز» اظهار داشت: عده‌ای در حوادث اخیر درصدد تضعیف استقلال و آزادی برآمده‌اند.

وی خاطر‌نشان کرد: عده‌ای با غرور، فتنه‌گری، جاه‌طلبی، قدرت‌طلبی و بی‌بصیرتی هزینه‌های گزافی به نظام تحمیل کردند و آب به آسیاب دشمن ریختند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به تأکید رهبر فرزانه انقلاب بر بصیرت دینی و سیاسی نخبگان افزود: امروز وظیفه اهل بصیرت و ولایت این است که خود در صحنه‌ها حضور آگاهانه داشته و در بیداری نسل جوان بکوشند.

وی با تأکید بر برخورد جدی و قاطعانه قوه قضائیه با دیگر عوامل فتنه بیان داشت: باید ریشه فتنه خشکانده شود و اجازه ندهیم این فتنه به آتشی زیرخاکستر تبدیل شود و در‌ زمان دیگری شعله بکشد.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: در قرآن واژه‌«‌شکر» زیاد استفاده شده است و علمای علم اخلاق بحث‌های فراوانی در این زمینه دارند، به نظر علما شناخت نعمت، شناخت ولی‌نعمت و کیفیت شکر و چگونگی آن بسیار مهم است؛ ‌اصل انقلاب نیز بزرگ‌ترین نعمت الهی بود که باید شکر این نعمت بزرگ ‌که در سایه آن سه خواسته ملت ایران که استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود، تحقق یابد.

امام جمعه تبریز افزود: در شرایطی که ایران در گذشته از هر نظر وابسته به غرب بود و هیچ استقلالی به دلیل خودفروختگی و دست‌نشاندگی رژیم پهلوی نداشت، پیروزی انقلاب، استقلال را برای کشور به ارمغان آورد و امروز ایران اسلامی به جز موارد معدودی در همه زمینه‌ها خودکفا شده و وابسته به هیچ کشوری نیست.

وی اظهار داشت:‌«آزادی» دیگر نعمت‌ الهی است که در سایه مبارزات مردم به رهبری امام راحل تحقق یافت و طومار خفقان در کشور را در هم پیچید.

وی افزود: در سایه بیداری ملت ایران امروز تندترین انتقادات نسبت به مسؤولان در جراید و رسانه‌ها صورت می‌گیرد؛ در حالی که در گذشته کسی جرأت کوچک‌ترین انتقاد را نداشت.

امام جمعه تبریز بیان داشت: حاکمیت‌«جمهوری اسلامی» نعمت بزرگ دیگری بود که در سایه پیروزی انقلاب به ثمر نشست و بساط فساد، انحراف، بی‌بندباری و کم‌رنگ شدن اسلام و آموزه‌های دینی از کشور برچیده شد./935/پ202/س

ارسال نظرات