۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۷۴۰۹۰۱

پرونده مترو پرند بسته شد

پرونده مترو پرند بسته شد
ساخت مترو پرند به اتمام رسید. تست گرم خطوط از 16 شهریور آغاز و بهره برداری با حضور مردم از مهر انجام می شود.
بیش از 10 سال  از آغاز اجرای مترو پرند می گذرد. اما این پروژه در طی این سال‌ها تکمیل نشد و مرتب مسؤولین وعده افتتاح دادند. ساخت مترو پرند بر عهده دولت است اما طی تفاهم‌نامه‌ای ساخت آن به شهرداری تهران واگذار و البته قرار شد دولت منابع مالی آن را تأمین کند.

پرونده مترو پرند بسته شد؛ بهره برداری قطعی از مهر

از تامین بودجه نقد تا واگذاری کار ساخت به شهرداری تهران

ساخت سازه مترو پرند در این دوره مدیریت شهری به اتمام رسید و تست سرد خطوط انجام شد؛ مسؤولین بازدیدهای متعددی از این پروژه کردند و بودجه‌های نقد آن تأمین شد.

خط مترو پرند از ایستگاه شاهد در خط یک مترو است و با طی مسیر 50 کیلومتری با 5 ایستگاه به شهر پرند می‌رسد. 30 کیلومتر اول این خط با ایستگاه‌های شهر آفتاب و فرودگاه امام به پایان رسیده و الباقی کار باقی مانده بود.

افتتاح قطعی 22 کلیومتر مترو در مهر سال جاری/کار سازه‌ای مترو پرند به اتمام رسیده و 16 شهریور ماه تست گرم آغاز می‌شود

در حال حاضر حدود 22 کیلومتر خط به پایان رسیده و کار سازه به اتمام رسیده است. محسن هرمزی مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه به خبرنگار فارس گفت: کار سازه‌ای مترو پرند به اتمام رسیده و 16 شهریور ماه تست گرم آغاز می‌شود. دو هفته تست گرم انجام و قطعا در مهر ماه بهره‌برداری از مترو پرند آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: مشکلی در برق‌رسانی وجود داشت که در حال حاضر برطرف و قرار است دو فیدر  (ورودی اختصاصی برق از هر پست) با 7.5 مگاوات تحویل دهند.

3 رام قطار در این خطوط تردد می کند/افتتاح مترو پرند با حضور مردم است

هرمزی در خصوص واگن های این خط گفت: واگن‌هایی که تا فرودگاه امام می‌روند بعد از آن ادامه مسیر می‌دهد در حال حاضر سه رام قطار در آنجا وجود دارد.

مدیر عامل شرکت مترو تهران و حومه  با تأکید بر این موضوع که 22 کیلومتر مترو افتتاح می‌شود، گفت: افتتاح مترو پرند با حضور مردم است و قطعا در مهر ماه به صورت 100درصدی مترو پرند آماده بهره‌‌برداری می‌شود.

انتظار چندین ساله مردم پرند در حال به اتمام رسیدن است یکی از گره‌های اصلی عدم تکمیل خطوط پرند بود که به دلیل مسائل مالی متوقف مانده بود، اما در حال حاضر مشکلات برطرف و تفاهم‌نامه‌هایی در این زمینه بین شهرداری تهران، وزارت راه و مترو پرند منعقد شد و در نهایت کار به اتمام رسید.

بعد از تکمیل مترو پرند باید واگن هم برای آن تأمین شود البته باید گفت با راه‌اندازی این خط شهروندان به راحتی می‌توانند از پرند به تهران بیایند.

قامیری: دولت باید واگن تهیه کند

محمد آقامیری عضو شورای شهر تهران به خبرنگار فارس در این باره گفت: کار به اتمام رسیده اما باید برای این خطوط توسط دولت واگن تهیه شو؛ ما ریل سازی را انجام داده ایم اما ورود واگن با شهرداری نیست.

بر اساس این گزارش، شهر پرند بیش از 500 هزار نفر جمعیت دارد و روزانه تعداد زیادی سفر از این شهر اقماری به تهران انجام می‌شود. برای ساماندهی این سفرها خطوط مترو پرند ساخته و در مهر ماه راه‌اندازی می‌شود.

 مهمترین خدمات حمل و نقلی مردم پرند از طریق حمل ونقل  ریلی است

علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید می‌‌گوید: به زودی این مترو افتتاح و آماده بهره‌برداری می‌شود. مهمترین خدمات حمل و نقلی مردم پرند از طریق  حمل و نقل ریلی است و مترو پرند تکمیل شده است. هماهنگی‌ها بین مدیران و مسؤولین بخش‌های مختلف در این زمینه صورت گرفته است.

به گفته جعفری این طرح از سنوات قدیم بوده و اتصال آن به مترو تهران بارها تکرار شده است. در این دوره مدیریت شهری کار به اتمام رسیده است.

مترو پرند دو بانده افتتاح می شود

البته علیرضا زاکانی شهردار تهران هم تأکید دارد که مترو پرند به صورت دوبانده افتتاح می‌شود و اقدامات لازم توسط شهرداری تهران در آنجا صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، قرار است در مهر سال جاری بهره‌برداری از خط مترو پرند آغاز شود. کار به اتمام رسیده و تجهیزات آن در حال نصب است. مردم پرند اغلب برای کار به تهران می‌آیند و با راه‌اندازی مترو این افراد می‌توانند دسترسی راحت‌تری به سرویس حمل و نقل عمومی داشته باشند و همین امر باعث کاهش ترافیک و آلودگی هوا می‌شود. پرند در شهرستان رباط‌کریم است و در مجاورت آزادراه تهران ـ ساوه و فرودگاه بین‌المللی امام خمینی واقع شده است.

ارسال نظرات