۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۷۴۰۹۰۹

فاصله اصفهان تا یزد ۸۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود

فاصله اصفهان تا یزد ۸۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود
ساخت راه مواصلاتی ورزنه به ندوشن به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان با همکاری ایمیدرو و وزارت راه و شهرسازی انعقاد قرارداد شده است و انعقاد این قرارداد از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان اصفهان است.

سعید رحیمی، فرماندار شهرستان ورزنه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان از انعقاد قرارداد ساخت جاده ورزنه در استان اصفهان به ندوشن در استان یزد خبر داد و اظهار داشت: با ساخت این راه جدید مواصلاتی بین استان‌های اصفهان و یزد مسافت مراکز این دو استان ۸۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود.

فاصله اصفهان تا یزد 80 کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود

وی گفت: ساخت این راه مواصلاتی به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان با همکاری ایمیدرو و وزارت راه و شهرسازی انعقاد قرارداد شده است و انعقاد این قرارداد از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان اصفهان است.

رحیمی با بیان اینکه ساخت این راه مواصلاتی قرار است بزودی شروع شود، افزود: این جاده علاوه بر اینکه شهر ورزنه را از بن بست خارج می‌کند موجب کاهش مسافت و زمان تردد و صرفه‌جویی در مصرف سوخت می‌شود.

فرماندار شهرستان ورزنه خاطرنشان کرد: با ساخت این جاده دیگر نیاز نیست تا وسایط نقلیه سبک و به‌ویژه سنگین از مسیر گردنه ملااحمد که در زمستان به علت برفگیر بودن مشکلاتی را برای رانندگان به همراه دارد عبور کنند.

وی از دیگر ویژگی این راه مواصلاتی را امکان تردد مسافرانی که از استان فارس قصد سفر به یزد و مشهد مقدس را دارند بیان کرد و گفت: با توجه به وجود معادن سنگ آهن در استان یزد و مصرف آن در استان اصفهان، زمان ومسافت برای کامیون‌های حمل سنگ آهن کوتاه‌تر و اقتصادی‌تر می‌شود.

رحیمی یادآور شد: ۳۶ کیلومتر از این مسیر در حوزه شهرستان ورزنه و مابقی در استان یزد است.

ارسال نظرات