۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۷۴۰۹۴۳
وزیر صمت:

موفقیت بزرگ ایران در بریکس نشان داد آینده روشن است

موفقیت بزرگ ایران در بریکس نشان داد آینده روشن است
وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: با حضور در بازار بین المللی باید در سطح تراز جهانی قرار بگیریم و برای توسعه کیفی باید خود را آنجا پیدا کنیم.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت همزمان با هفته دولت در حاشیه بازدید از نیروگاه فولاد مبارکه با اشاره به اینکه سراسر قرآن کریم رمز است و از معجزات جاودانی است که اکنون بسیاری از آیات آن‌را با این سطح فناوری می توان درک کرد اظهار داشت: همه دولت‌ها در همه جای دنیا یک هدف را دنبال می‌کنند و آن رفاه و توسعه است هرچند ممکن است نتیجه سیاست‌ها و راه‌های متفاوت به رفاه ختم نشود.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی هم هدفش این است که حداکثر رفاه و توسعه را برای مردم ایجاد کند افزود: هدف این است که مردم فرصت پیدا بکنند تا انسانی الهی باشند و باید شرایطی را برای مردم فراهم کنیم که انسان الهی و انسانی شوند که خداوند در قرآن خواسته است یعنی مسجود ملائکه شود.

علی‌آبادی با تاکید بر اینکه باید در کوره ابتلائات آبدیده شویم متذکر شد: فراهم کردن این شرایط از مسیر توسعه ثروت و حل مسئله بصورت خلاق حاصل می‌شود، هرچند تحریم‌ها با هدف ایجاد موانع بر توسعه یافتگی ایران بود ولی موفقیت بزرگ بریکس نشان داد مسیر آینده مسیر باز و توسعه یافته‌ایست و توسعه می‌تواند کمی یا کیفی باشد ولی تاکید بر توسعه کیفی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه اولین راهبرد محک زدن در بازار بین‌المللی و راهبرد دوم تنوع داشتن و برخورداری از مزیت نسبی نسبت به سایر رقباست اضافه کرد: در سطح تراز جهانی قرارگرفتن کار ساده‌ای نیست ولی برای توسعه کیفی باید خود را آنجا پیدا کنیم.

وی ادامه داد: آدرس انسان الهی فقط در ایران نیست، انسانهایی که هر پنج مولفه علم، حکمت، تعهد به محیط زیست، مهندسی و اراده محکم را در هر سرزمین بدست آورند مصداق انسان الهی هستند و هیچ مسئله‌ای نیست که در مقابل انسان زانو نزند، این انسان الهیست که می‌تواند بر تمام مسائل و مشکلات فائق شود.

علی‌آبادی تاکید کرد: خودتان را باور کنید، پیام انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) همین خودباوری است، بعد از توسعه کمی باید توسعه کیفی که همان حضور در دنیاست مورد توجه قرار گیرد و حضور در دنیا با محصول نامرغوب امکان‌پذیر نیست و باید نوآور باشیم.

وی با تاکید بر اینکه خودباوری و نوآوری دو عامل مهم برای حضور در دنیاست تصریح کرد: امروز ما در شرکت مپنا افتخارآمیزترین مخلوق بشر را ارائه می‌کنیم و آن توربین گاز است که آن را به یکی از ابرقدرت‌های دنیا یعنی روسیه می فروشیم و خود روسیه قدرت تولید آن را ندارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه شناخت چالش‌ها بسیار مهم است و در شرکت فولاد مبارکه خوراک و سنگ از چالش‌هایی است که باید به سرعت حل شود افزود: یک درصد جمعیت کره زمین متعلق به ایران است که ۷ درصد از کانی‌های مهم را در خاک خود دارد که هنوز همه آن اکتشاف نشده است و باید با تعیین پروژه های تحقیقاتی به سمت توسعه و تولید ارزش افزوده پیش رویم.

وی با بیان اینکه ایران در بهره‌وری انرژی رتبه اول از آخر را در دنیا به خود اختصاص داده است و این بسیار تاسف برانگیز است و باید به سمت افزایش بهره‌وری برویم و از تلفات انرژی جلوگیری کنیم، خاطر نشان کرد: باید از اسراف و تبذیز در انرژی‌های مختلف جلوگیری کنیم چراکه همیشه بهره‌وری امکان پذیر است.

ارسال نظرات