۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۷۴۰۹۵۴

رکورد تاریخی عبور زائر از مرز خسروی شکسته شد

رکورد تاریخی عبور زائر از مرز خسروی شکسته شد
تردد‌های زائران در مرز‌های اربعینی آغاز شده که اخبار مربوط به هر کدام از مرز‌ها را در این بسته مشاهده می‌کنید.

تردد در مرز‌های زمینی مهران، تمرچین، خسروی،باشماق، چذابه و شلمچه در این روز‌های اربعینی با شدت بیشتری در حال انجام است.

نظارت مستمر سازمان بازرسی بر خدمات رسانی به زائران اربعین

ذبیح‌الله خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور به بازرسان‌کل استان‌های مرزی از جمله آذربایجان غربی، ایلام، خوزستان و... مأموریت داد که ضمن بازدید‌های میدانی از مرز‌های باشماق، تمرچین، ریمدان، چذابه، شلمچه و مهران بر نحوه خدمت‌رسانی به زوار از سوی دستگاه‌های اجرایی نظارت داشته باشند.

تردد روان در مرزهای شلمچه و چذابه 
سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان در بازدید از پایانه مرزی شلمچه گفت: تردد روانی در مرز‌های شلمچه و چذابه برقرار است و زائران از تمام امکانات رفاهی مورد نیاز در این ۲ مرز بهره‌مند هستند.

وی با اشاره به تردد اتباع خارجی از دو مرز استان خوزستان، افزود: خدمات خوبی در زمینه تامین خوراک، بهداشت، درمان، حمل و نقل و .. به زائران ارائه می‌شود و زائران بدون معطلی از مرز عبور می‌کنند.

مرز خسروی

آمادگی اردوگاه‌های سپاه برای پذیرایی از ۱۳ هزار زائر اربعین

یونس عزیزی مسئول سازمان اردویی، گردشگری راهیان نور سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: با یک برنامه‌ریزی هدفمند سازمان راهیان نور سپاه حضرت نبی اکرم (ص) آمادگی خود را برای پذیرایی زوار سراسر کشور اعلام کرد. 

وی افزود: از بدو ورود یعنی شهرستان کنگاور و سایر شهرستان‌هایی که در مسیر زوار هستند تا مرز خسروی تعداد ۳۱ مکان اسکان آماده پذیرایی زوار است.

  مسئول سازمان اردویی، گردشگری راهیان نور سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه این اماکن ظرفیت حدود ۱۳ هزار نفر را دارد، گفت: تعداد ۴۴ موکب به صورت و مشارکتی با حمایت گروه‌ها و هیئات مذهبی آماده خدمت‌رسانی به زائران هستند. 

عزیزی ادامه داد: موکب سیدالشهدا سپاه استان کرمانشاه واقع در شهرستان قصرشیرین مشغول خدمات‌رسانی به زائران است.

علی شعبانی جانشین ستاد و فرمانده قرارگاه مرکزی اربعین حسینی (ع) استان کرمانشاه گفت: با پیش بینی‌ها و تلاش مسئولان استان کرمانشاه امسال شاهد حضور پرشور زائران در مرز خسروی هستیم و همه هموطنان در تلاش هستند که در مراسم اربعین حضور پیدا کنند که بخشی از زائران از این گذرگاه استقبال کردند.

وی اظهار کرد: بیشترین شمار زائرانی که اربعین پارسال در یک روز عبور کردند ۲۵ هزار و مجموع زائرانی که اربعین سال گذشته از مرز خسروی عازم عراق شدند ۲۶۰ هزار نفر بود، اما روز گذشته (دوشنبه ششم شهریور) با خروج بیش از ۶۷ هزار زائر تا ساعت ۲۱ رکورد تاریخی عبور زائر از خسروی شکسته شد و عزیمت این زائران همراه با سهولت، آسانی و ایمنی بوده است.

مرز مهران

افزایش درب‌های ورودی و خروجی در پایانه مرزی مهران

حسنی جانشین رئیس ستاد اربعین استان ایلام با اشاره به افزایش درب‌های ورودی و خروجی در پایانه مرزی مهران اظهار داشت: باتوجه به ازدحام جمعیت در پایانه مرزی مهران درب سوم خروجی این پایانه با هماهنگی طرف عراقی باز شد.

جانشین رئیس ستاد اربعین استان ایلام اظهار کرد: دو دربی که از قبل تعبیه شده بود امروز بازگشایی شد که یکی از درب‌ها به درب خروج و دیگری به درب‌های ورود اضافه می‌شوند که با این کار سرعت رفت و آمد زوار افزایش پیدا خواهد کرد.


تردد بیش از یک میلیون زائر از مرز مهران

حسن بهرام نیا استاندار ایلام در پایانه مرزی مهران با بیان اینکه همه امکانات و ظرفیت‌ها برای خدمات‌رسانی به زوار بکار گرفته شده و هیچ مشکلی برای تردد زوار در این مرز وجود ندارد، اظهار کرد: تعداد زائران اربعین در مرز مهران از مرز یک میلیون و ۱۰۰ هزار عبور کرد و در روز‌های آینده شاهد افزایش زائران خواهیم بود.

 ۲۱ نفر از زائران مصدوم در تصادف کشور عراق وارد مرز مهران شدند

 جلال مهرابی معاون فنی و عملیات اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار کرد: ۲۱ نفر از زائران ایرانی در این حادثه که در شهر کوت اتفاق افتاده است، مصدوم شده‌اند.

وی افزود: سه دستگاه اتوبوس آمبولانس مصدومان را به بیمارستان امام خمینی (ره) ایلام منتقل کرده اند.

روز گذشته یک اتوبوس حامل زائران ایرانی که اکثرا اهل مشهد بودند در استان واسط عراق واژگون شده بود که بر اساس اخبار منتشر شده ۴ زائر فوت کردند.

بر اساس پیگیری‌های انجام شده پیکر فوت شدگان این حادثه مستقیما به شهر‌های محل سکونتشان انتقال داده شده است.

قیمت‌های نامتعارف جابجایی زائران از مرز زرباطیه عراق

برخی رانندگان در پایانه مسافربری زرباطیه عراق، نرخ مصوب کرایه را رعایت نمی‌کنند و قیمت‌های نامتعارفی برای جابجایی زائران در نظر گرفته‌اند.

حسن بهرام نیا استاندار ایلام گفت: این موضوع با استاندار واسط عراق در میان گذاشته شده‌است. استاندار واسط هم قول مرتفع کردن این موضوع را داده و گفتند با رانندگان خاطی برخورد قانونی می‌شود.

ارسال نظرات