۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۷۴۱۰۶۷

پوشش اسلامی در مدارس فرانسه از اول سپتامبر ممنوع است

پوشش اسلامی در مدارس فرانسه از اول سپتامبر ممنوع است
از اول سپتامبر دانش‌آموزان این کشور اجازه ندارند با پوشش اسلامی و عبا در کلاس‌ها حاضر شوند.

گابریل آتال وزیر آموزش و پرورش فرانسه اعلام کرد: از فردا (جمعه اول سپتامبر ۱۰ شهریور)، دانش‌آموزان اجازه حضور در کلاس‌ها را با پوشش اسلامی که مظور همان عبا است، نخواهند داشت.

خبرگزاری اسپوتنیک در این خصوص گزارش کرد، تصمیم وزیر آموزش و پرورش فرانسه که در ماه ژوئیه (ماه گذشته میلادی) در این سمت منصوب شد، اقدامی است که انتقادات شدید چپ‌گرایان و جامعه مسلمانان فرانسه را به همراه داشته است.

آتال افزود: با دانش‌آموزانی که با پوشش اسلامی به مدارس بیایند، گفت‌وگو خواهد شد و به آن‌ها توضیح داده می‌شود که به چه دلیل اجازه ندارند با این نوع پوشش در کلاس‌ها و مدارس فرانسه حضور یابند.

وزیر آموزش و پرورش فرانسه روز یکشنبه تصمیم گرفت که پوشش عبای اسلامی در مدارس این کشور ممنوع شود و مدعی شد که عبا در تضاد با قوانین سکولار فرانسه است.

در حالی که تعداد مسلمانان در بسیاری از کشور‌های اروپایی روندی فزاینده داشته، اسلام هراسی نیز در این کشور‌ها در سال‌های اخیر تشدید یافته است. 

شبکه یورونیوز در این خصوص گزارش کرد که این خبر پس از چندین ماه بحث در خصوص پوشیدن عبا در مدارس فرانسه اعلام می‌شود و درست در شرایطی چنین محدودیتی اعمال می‌شود که استفاده از عبا به طرز چشمگیری در مدارس فرانسه رواج پیدا کرده است و حتی این تصمیم منجر به ایجاد یک شکاف سیاسی در این کشور شده است. 

از طرف دیگر پیش از این نیز در سال ۲۰۱۰، تصمیم پاریس برای ممنوعیت پوشیدن برقع در انظار عمومی موجب برانگیخته شدن خشم پنج میلیون مسلمان این کشور اروپایی شد.

ارسال نظرات