۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۷۴۱۰۷۲

پیکان اسقاطی گران‌تر از تیبا و کوییک

پیکان اسقاطی گران‌تر از تیبا و کوییک
بررسی قیمت‌ها در بازار خودروی مشهد حاکی از پدیده عجیبی است. آگهی‌هایی که در آن‌ها قیمت خودرو‌های اسقاطی از بسیاری از خودرو‌های جدید، گران‌تر شده است.
شاید باورش سخت باشد، اما پیکان هم خودرویی لاکچری شده است! این روز‌ها مشاهده برخی آگهی‌های فروش خودرو در فضای مجازی شگفت زده تان می‌کند. طی چندماه گذشته با طرح‌های فروش و قرعه کشی در سامانه یکپارچه، آزادشدن واردات خودرو و کنترل هیجانات کاذب، بازار خودرو در مشهد و سایر شهر‌های کشورمان در خوابی عمیق و تابستانی به سر می‌برد. به گفته بسیاری از کارشناسان و مسئولان اتحادیه‌های خودرو، خریدار و فروشنده دست نگه داشته اند تا جهت حرکت قیمت‌ها به طور کامل مشخص شود. هرچند که بازار اتومبیل همچنان آرام است، اما مشاهدات خبرنگار  در مشهد از یک حاشیه جدید و عجیب خبر می‌دهد.

سبقت قیمت خودرو‌های اسقاطی از خودرو‌های مدل بالا
شاید شما هم در ابتدا این ادعا را باور نکنید، اما بررسی‌های ما نشان می‌دهد طی چندروز گذشته قیمت برخی خودرو‌های مدل پایین مانند پیکان و وانت‌های دهه ۵۰، ۶۰ و ۷ به شکل عجیبی افزایش یافته است. تا جایی که در برخی موارد، قیمت خودرو‌هایی که به سختی روشن می‌شوند حتی از قیمت خودرو‌هایی مانند تیبا، کوییک و بسیاری از خودرو‌های مدل بالا هم پیشی گرفته است. پدیده عجیبی که می‌توان سرنخ آن را در طرح اسقاط و شرکت در قرعه کشی خودرو پیدا کرد. طی ماه‌های گذشته با توجه به افزایش تعداد خودرو‌های فرسوده فعال در کشور، در هر آیین‌نامه جدیدی که منتشر می‌شود بندی از آن به اسقاط خودرو مربوط می‌شود. هر چند که پیش از این، اسقاط خودرو‌ها یکی از شرط‌های واردات شده بود، اما حالا در آیین نامه جدیدی که خبرساز شده تولید انواع وسایل نقلیه هم به ارائه گواهی اسقاط خودرو مشروط شده است. موضوعی که بازار خودرو‌های اسقاطی را متلاطم کرده است.

ارسال نظرات