۱۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۷۴۱۱۳
رییس ستاد دهه فجر گیلان:

پنج هزار ستاد گرامیداشت دهه فجر در گیلان تشکیل شد

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد دهه فجر گیلان از تشکیل پنج هزار ستاد گرامیداشت دهه فجر برای برگزاری بهتر برنامه ها در شهرها و روستاهای این استان خبر داد.
مسؤول شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام مجتبی اشجری، رییس ستاد دهه فجر گیلان عصر شنبه در جمع خبرنگاران با بیان این که ستاد دهه فجر گیلان با تشکیل ستادهای مختلف در سراسر استان در جهت تببین اهداف انقلاب اسلامی گام برمی دارد، گفت: تبیین، تکریم و تعظیم شخصیت امام(ره) و تجلیل از مقام شهیدان، ارائه تصویری هنرمندانه از انقلاب و دستاوردهای آن، پاسخگویی به شبهات جوانان و تنویر افکار عمومی جهان نسبت به انقلاب از اهداف برنامه های گرامیداشت دهه فجر است.

وی ادامه داد: هدفمندی و غنی سازی کیفی و محتوایی آیین ها و برنامه ها و نمایان سازی مشارکت و حضور مردم در مراسم از دیگر اهداف تشکیل ستاد دهه فجر در سراسر استان است.

رییس ستاد دهه فجر گیلان به ستادهای تشکیل شده در شهرستان ها و بخش های استان اشاره کرد و اظهار داشت: 16 ستاد اصلی در شهرستانها، 42 ستاد فرعی در بخش ها، 22 کمیته در استان و همچنین 17 کمیته در شهرستان ها برنامه های دهه فجر را در سراسر استان هماهنگ می کنند.

وی با اشاره به تشکیل دو هزار ستاد گرامیداشت دهه فجر در روستاها خاطر نشان کرد: 249 ستاد اهل سنت نیز در تالش، آستارا و رضوانشهر تشکیل شده است که برنامه ریزی فعالیت های دهه فجر ویژه اهل تسنن را بر عهده دارد و سه هزار ستاد دانش آموزی در مدارس گیلان، برنامه های دانش آموزی ایام الله دهه فجر را اجرا می کنند.

رییس ستاد دهه فجر گیلان در ادامه به اعزام خواهران مبلغ در قالب راویان انقلاب در مدرسه های گیلان اشاره و افزود: مهمترین اهداف دهه فجر امسال با شعار بصیرت و آگاهی در سطح مدارس متمرکز میشود تا همه نوجوانان و جوانان در راستای کسب بصیرت افزایی و آگاهی گام بردارند.

وی یا بیان این که 31 ویژه برنامه فرهنگی در هر شهرستان برگزار می شود، تصریح کرد: در کل استان 500 بویژه رنامه فرهنگی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام اشجری با اشاره به برنامه های فرهنگی گرامیداشت سی و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اذعان داشت: برگزاری همایش 31 هزار نفری دانش آموزی گیلان با عنوان بیعت با رهبری در گلزار شهدای استان با حضور ائمه جماعات، برگزاری 31 یادواره شهدا، نشست هم اندیشی دانش آموزی در مدارس و دانشگاه های استان، مسابقات نقاشی، دریافت پیامک، وبلاگ نویسی و تصویربرداری از ویژه برنامه های گرامیداشت ایام الله دهه فجر است.

وی برگزاری ویژه برنامه میهمانی لاله ها در سراسر گلزار شهدای گیلان، همایش استانی شعر فجر گیلکی در رشت و تقدیر از شاعران، همایش شعر انقلاب در سطح استان، محفل شب شعر و خاطره، اجرای نقاشی دیواری در رشت، لنگرود و لاهیجان توسط دانشآموزان و همچنین برپایی نخستین نمایشگاه عکس رویدادهای قبل از سال 57 توسط تصویربرداران و عکاسان را از دیگر برنامه های فرهنگی دهه فجر گیلان اعلام کرد.

رییس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گیلان در پایان به حضور سخنرانان برجسته در دهه فجر امسال گیلان اشاره و گفت: سخنرانان برجسته مانند دکتر حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران، کامران دانشجو وزیر علوم، حجت الاسلام طائب و سردار کوثری در برنامه های دهه فجر این استان حضور خواهند داشت./950/پ202/ص
ارسال نظرات