۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۷۴۱۱۷۳
رئیس مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه‌ خبر داد؛

آمادگی مرکز امور نخبگان حوزه برای ساماندهی نخبگان رسانه و فضای مجازی

آمادگی مرکز امور نخبگان حوزه برای ساماندهی نخبگان رسانه و فضای مجازی
حجت الاسلام عماد گفت: در بخش رسانه و فضای مجازی لازم است شاخص‌های ارزیابی دقیق و کارشناسی شده تعیین گردد تا بتوانیم استعدادهای برتر و نخبگان این حوزه راحمایت کنیم.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عماد در نشستی با حجت الاسلام والمسلمین رستمی، سرپرست مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه، با اشاره به محورهای فعالیت مرکز امور نخبگان حوزه، اظهار کرد: شناسایی استعدادهای برتر و نخبگان، حمایت معیشتی از استعدادهای برتر و نخبگان، توانمندسازی آنان در قلمرو استعداد و به کارگیری آنان برای نیازهای حوزه و نظام، چهار محور فعالیت های مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه است.

وی با بیان اینکه جامعه مخاطب ما گروه‌های استعدادهای برتر، برگزیدگان و نخبگان هستند، مطرح کرد: استعدادهای برتر معمولا زیر چهل سال بوده و بالقوه دارای استعداد نخبگی هستند که از آن‌ها فعلیت و اثرگذاری چندانی انتظار نمی‌رود؛ بلکه باید شرایطی فراهم شود تا استعداد آنان شکوفا شود.

رئیس مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه نخبگان کسانی هستند که در شاخه‌های مرتبط با حوزه توانسته‌اند به فعلیت تام برسند، عنوان کرد: این افراد در کشور و حتی بین الملل توانسته‌اند اثرگذار باشند، یعنی در بحث تبلیغ در سطح ملی یا بین المللی و یا در مباحث آموزشی و پژوهشی و... اثرگذار هستند.

وی با بیان اینکه مرتبه بعدی مفاخر حوزوی هستند یعنی اساتید و بزرگانی که در حوزه‌ای خاص به درجات ویژه دست یافته‌اند اما دون مرجعیت هستند، خاطرنشان کرد: عرصه‌های اصلی که استعدادهای برتر و نخبگان در آن شناسایی و حمایت می‌شوند عبارت از آموزشی، پژوهشی، اخلاق و تربیت، تبلیغی و مدیریتی است که هر کدام شاخه‌های متعدد دارند.

حجت الاسلام والمسلمین عماد با اشاره به اینکه هر فرد می تواند با گذراندن مراحل شناسایی و جذب در هر عرصه که شامل شرط معدل در کنار مصاحبه عمومی و تخصصی از امتیاز آن بهره‌مند شود، تصریح کرد: در برخی موارد سطح شرط معدل را کاهش دادیم که در این صورت باید امتیاز تخصصی بیش‌تر باشد تا آن کسر معدل را جبران نماید.

وی با بیان اینکه در بخش‌های مختلف، شاخص‌های استعدادهای برتر و حتی نخبگان مشخص شده است، یادآور شد: در بخش رسانه و فضای مجازی لازم است با همکاری مرکز رسانه حوزه، شاخص‌های ارزیابی دقیق و کارشناسی شده تعیین گردد تا بر اساس آن بتوانیم استعدادهای برتر و نخبگان این حوزه را شناسایی و حمایت کنیم.

ارسال نظرات