۱۱ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۰:۲۹
کد خبر: ۷۴۱۱۸
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

چهره ماندگاری در لقای قلم و حیات مکتوب است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان، گفت: جایگاه صاحبان اندیشه و اصحاب قلم در کشور گاه از یک فوتبالیست هم کمتر است زیرا می بینیم در رسانه ملی آنقدر که به تبلیغ یک فوتبالیست پرداخته میشود به نخبگان فرهنگی پرداخته نمی شود .
حجت الاسلام والمسلمين سليماني، امام جمعه زاهدان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام و المسلمین عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، روز شنبه در همایش جایگاه اصحاب قلم و ناشران در کتابخانه ملی که با حضور علی اکبر اشعری، مشاور فرهنگی رییس جمهور و رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور در خانه معلم زاهدان برگزار شد، با اشاره به فرمایش نبی مکرم اسلام (ص) مبنی بر تمایز بین اهل قلم و شهداء اظهار داشت: پیامبر اسلام (ص) در مقایسه ای که بین مداد العلماء و دماء الشهداء انجام دادند، کفه ترازوی مداد را سنگینتر از دما قرار دادند و اهل قلم را برتر دانستند .

وی، افزود: علت اصلی برتری مداد العلماء بر دما الشهداء دوام و بقای آثار قلمی است که تا ابد جاودانه می ماند .

امام جمعه زاهدان، با بیان اینکه، یکی از تفاوت های اساسی بین مداد العلماء و دماء الشهداء دوام مداد است، گفت: قلم می تواند صاحبش را زنده نگه داشته باشد، پایدار و ماندگار کند و از همه مهمتر چهره ماندگاری در لقای قلم و حیات مکتوب است .

عضو خبرگان رهبری، بیان داشت: ایران کشوری بوده که همواره مورد هجمه بیگانگان قرار گرفته و قربانیان زیادی برای حفظ استقلال خود داشته است، این کشور از درون سنگلاخ ها محافظت شد تا امروز به دست ما رسید و اکنون باید الگوبرداری از خون شهدای انقلاب اسلامی یا دفاع مقدس انجام شود .

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی، تصریح کرد: روزی همین کشور زیر چکمه تاتارها و مغولها مورد چپاول قرار گرفت و مردان غیرتمندی بودند که سر بلند کردند و مملکت را نجات دادند اما اکنون چه آثاری از شهدای آن زمان برای استقلال مردم این مرز و بوم داریم که بگوییم اینها امروز الگویی برای ما هستند .

وی، با اشاره به اهمیت حفاظت از اسناد مکتوب و تاریخی، اظهار داشت: اکنون از جریانات صدر اسلام مثل دفاع بدر و احد جز در حد یک اشاره در تاریخ هیچ نمانده است و هیچ الگویی از آن زمان در بحث شهادت وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان، با بیان این مطلب که، "مؤلفان، نویسندگان و مصنفان از مظلوم ترین اقشار جامعه محسوب می شوند و جایگاه آنان باید ارتقاء یابد"، تصریح کرد: جایگاه صاحبان اندیشه و اصحاب قلم در کشور گاه از یک فوتبالیست هم کمتر است زیرا می بینیم در رسانه ملی آنقدر که به تبلیغ یک فوتبالیست پرداخته میشود، به نخبگان فرهنگی پرداخته نمی شود .

وی، تأکید داشت: ضروری است تدابیر لازم برای معرفی این قشر فرهنگی در جامعه اتخاذ شود تا زمینه توسعه فرهنگ کتاب و نشر آن نیز فراهم آید .

گفتنی است، همایش یک روزه جایگاه اصحاب قلم و ناشران در کتابخانه ملی با هدف ایجاد ارتباط مستقیم با اصحاب قلم و ناشران استان سیستان و بلوچستان در راستای تقویت حافظه ادبی و ارائه دستاوردشان به نسل آینده از سوی مدیریت اسناد و کتابخانه ملی استان سیستان و بلوچستان برگزار شد ./940/ پ202/ص

ارسال نظرات