۱۱ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۷:۵۰
کد خبر: ۷۴۱۲۳
رییس سازمان بهزیستی کل کشور:

مواضع آیت الله نوری همدانی در حوادث اخیر انقلابی و روشنگرانه بود

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بهزیستی کل کشور به همراه معاونان خود با حضور در بیت حضرت آیت الله نوری همدانی، از مواضع انقلابی و روشنگرانه این مرجع تقلید قدردانی کرد.
مواضع آیت الله نوری همدانی در حوادث اخیر انقلابی و روشنگرانه بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر ابوالحسن فقیه، رئیس سازمان بهزیستی کل کشور، به همراه تعدادی از معاونان خود و همچنین مدیرکل بهزیستی استان قم شنبه شب، در دیدار با حضرت آیت الله نوری همدانی از مواضع انقلابی این مرجع تقلید در دفاع از حریم ولایت و روشنگری های اخیر وی در خصوص حوادث بعد از انتخابات و فتنه اخیر قدردانی کرد.

ابوالحسن فقیه، رییس سازمان بهزیستی کل کشور در این مراسم، در سخنانی با قدردانی از مواضع انقلابی و صریح حضرت آیت الله نوری همدانی در دفاع و حمایت از حریم ولایت فقیه و نظام اظهار داشت: این مرجع تقلید جهان تشییع در فتنه های اخیر و حوادث بعد از انتخابات موضع گیری های مدبرانه و شجاعانه ای داشتند و با بیانات و روشنگری های خود مردم را آگاه ساختند.

وی در ادامه گزارشی از اقدامات و فعالیت های سازمان بهزیستی کشور ارائه کرد و بیان داشت: بیش از یک میلیون نفر معلول جسمی و ذهنی و همچنین زنان سرپرست خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند که به آنها خدامات ارائه می شود.

رییس سازمان بهزیستی کل کشور همچنین از نگهداری بیش از 70 هزار معلول جسمی و ذهنی در بیش از 400 مرکز نگهداری خبر داد و بیان داشت: یکی از مهم ترین اقدامات این سازمان در راستای پیشگیری از معلولیت های جسمی، راه اندازی اورژانس اجتماعی 123 بوده است که با هماهنگی های صورت گرفته این اورژانس هم اکنون در مراکز استان ها راه اندازی شده است و در آینده نزدیک در شهرستان ها نیز راه اندازی خواهد شد.

وی در ادامه از رشد سه برابری اعتبارات سازمان بهزیستی در دولت نهم خبر داد و تصریح کرد: خوشبختانه دولت نهم توجه بسیار خوبی به معلولان و سازمان بهزیستی داشته است و ما امیدواریم با برنامه ریزی مناسب بتوانیم نسبت به کاهش پیشگیری از معلولیت های جسمی و ذهنی در جامعه اقدام و خانواده های تحت پوشش را مستقل کنیم.

فقیه در بخش دیگری از سخنانش از امضا تفاهم نامه های مختلف با مراکز حوزوی خبر داد و تاکید کرد: این تفاهم نامه ها در راستای استفاده بیشتر از پتانسیل و ظرفیت های حوزه های علیمه در مباحث فرهنگی و استخراج مبانی غنی دین مبین اسلام در راستای توجه به محرومان و معلولان منعقد شده است.

گفتنی است ابوالحسن فقیه رئیس سازمان بهزیستی کل کشور همچنین روز گذشته با حضرات آیات صافی گلپایگانی و سبحانی از مراجع تقلید دیدار و گفت و گو کرد. /924/پ202/ص
ارسال نظرات