۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۷۴۱۲۶۸
یادداشت؛

نقش اعجاب انگیز راهپیمایی اربعین در تغییر مسیر زندگی انسان معاصر

نقش اعجاب انگیز راهپیمایی اربعین در تغییر مسیر زندگی انسان معاصر
ملل نیمه متمدن، غیر متمدن و انسان‌های دیگر هم به گونه‌ای از جهل و خرافات و بی‌خبری نسبت به وظایف خود بیزار و دنبال راه چاره هستند و نسل جدید به دنبال تفکری زلال است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، انسان متمدن معاصر از لیبرالیسم، اومانیسم، کمونیسم و سایر تفکرات انحرافی خسته شده و به دنبال معرفتی ناب است که سرمنشا محبت و عشق و مایه رشد و شکوفایی فضائل انسان‌ها باشد.

ملل نیمه متمدن، غیر متمدن و انسان‌های دیگر هم به گونه‌ای از جهل و خرافات و بی‌خبری نسبت به وظایف خود بیزار و دنبال راه چاره هستند.

 همه انسان‌ها از رذائل اخلاقی و انحرافات روحی و روانی خسته شده‌اند؛ مخصوصاً نسل جوان غربی و غیر غربی که از تمدن غرب و استکبار جهانی و نژادپرستی روی گردان شده اند؛ زیرا تمدن غرب به معنای عام آن، قبل از اینکه به سایر ملل ضرر رساند، به ملت‌های خود آسیب رسانده‌ است؛ چراکه آنها را به کمک امپراتوری رسانه‌ای خود از مسیر هدایت دین اسلام دور نگه داشته و گرفتار تفکرات انحرافی و مشکلات روحی و روانی کرده‌اند.

نقش اعجاب انگیز راهپیمایی اربعین در تغییر مسیر زندگی انسان معاصر

بر این اساس نسل جدید به دنبال تفکری زلال است که با آن مسیر انسانیت را طی نمایند که آهسته آهسته آن را در راهپیمایی اعجاب برانگیز اربعین پیدا می‌کنند و جوانانی که از نقاط مختلف جهان از جمله کشورهای غربی در این راهپیمایی بی‌نظیر شرکت می‌کنند، تفکر تحولی را به دست می‌آورند و هنگام برگشتن به سوی ملت‌های خود تفکر تحولی امام حسین علیه السلام را ترویج کرده و بنیان‌های فکری و رفتاری جوامع غربی و غیر غربی را در مسیر تغییر و تحول قرار می‌دهند و تلاش آنان این است تا خود را از زیر یوغ بردگی تمدن غرب و استکبار جهانی آزاد سازند.

این است نقش اعجاب انگیز راهپیمایی اربعین و در این مورد وظایف حوزه های علمیه برای شکوفایی ظرفیت‌های جهانی راهپیمایی اربعین، چندین برابر می‌شود تا بتوانند از مسیر راهپیمایی اربعین خداپرستی واقعی و قسط و عدل و برابری انسان‌ها را ترویج نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالمجید مقامی استاد حوزه علمیه قم

ارسال نظرات