۱۱ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۷۴۱۳۱
رئیس سازمان بهزیستی کشور خبر داد؛

همکاری سازمان بهزیستی و مراکز حوزوی گسترش می یابد

خبرگزاری رسا ـ رئیس سازمان بهزیستی کشور از گسترش همکاری های دوجانبه بین این سازمان و مراکز و مؤسسات حوزوی خبر داد.
فقيه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر ابوالحسن فقیه، رئیس سازمان بهزیستی کشور، در حاشیه دیدار با مراجع تقلید در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از امضا تفاهم نامه های مختلف با مراکز و مؤسسات حوزوی خبر داد و گفت: به منظور استفاده از ظرفیت های طلاب و حوزه های علمیه، تفاهم نامه های مختلفی بین سازمان بهزیستی کشور و مراکز حوزوی به امضا رسیده است که امیدواریم با این اقدامات زمینه همکاری های دوجانبه گسترش یابد.

دکتر ابوالحسن فقیه اظهار داشت: یکی از مهم ترین و اساسی ترین تفاهم نامه های سازمان بهزییستی کشور با مراکز حوزوی حدود یک سال و نیم قبل با مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم به امضا رسید.

وی با اشاره به برخی از مفاد این تفاهم نامه تصریح کرد: طبق مفاد یکی از بندهای این قرارداد به مدیران مراکز خانواده در دوره های مختلف آموزش های لازم ارائه می شود.

وی بیان داشت: این آموزش ها در سه دوره ارائه می شود که تاکنون با همکاری این مرکز مهم علمی حوزوی، بالغ بر پنج هزار ساعت مطالعه در این راستا انجام شده و سه دوره آن نیز برگزار شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کل کشور با بیان اینکه این طرح به صورت پایلوت و آزمایشی اجرا شده است تاکید کرد: این طرح بعد از طی مراحل آزمایشی و تعیین مراحل سطح بندی آن به صورت نهایی در می آید.

دکتر فقیه اظهار داشت: در این طرح بیش از 200 نفر از مربیان و مدرسان سازمان بهزیستی شرکت کردند که تعداد 70 نفر این دوره ها را با موفقیت گذرانده و به مراکز ذیربط سازمان معرفی شده اند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور همچنین از انعقاد تفاهم نامه های دیگری با سایر مراکز حوزوی خبر داد و گفت: به منظور بهره گیری بیشتر از پتانسیل و ظرفیت های حوزه های علمیه و روحانیون، تفاهم نامه همکاری بین این سازمان و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نیز منعقد شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور انعقاد تفاهم نامه با دانشکده دارالحدیث و دانشگاه مجازی علم الحدیث را از دیگر برنامه های سازمان بهزیستی کشور دانست و گفت: با مرکز مدیریت حوزه های علمیه نیز مکاتبات و هماهنگی های لازم انجام شده است تا زمینه های همکاری های فی ما بین گسترش یابد.

دکتر فقیه ادامه داد: جلسات و مکاتباتی نیز در این راستا با برخی از مسؤولان حوزه انجام شده استو امیدواریم در آینده نزدیک بخشی از مشکلات و آسیب های اجتماعی که سازمان بهزیستی با آن سرو کار دارد در زمره دروس طلاب قرار گیرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور همچنین تصریح کرد: یکی دیگر از تفااهم نامه های سازمان بهزیستی و حوزه های علمیه مربوط به اعزام مبلغ به مراکز بهزیستی جهت انجام تبلیغ بوده است که در همین راستا طی ماه های اخیر تعدادی از طلاب و مبلغان حوزوی به مراکز تحت پوشش سازمان بهزیستی اعزام شده اند و این همکاری ها فوائد فراوانی را به دنبال داشته است. /924/ت302/ع

ارسال نظرات