۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۷۴۱۳۴۸
فرماندار شهرستان قصرشیرین:

در شبانه‌روز گذشته ۶۰ هزار زائر اربعین از مرز خسروی وارد کشور شده‌اند

در شبانه‌روز گذشته ۶۰ هزار زائر اربعین از مرز خسروی وارد کشور شده‌اند
کرمانشاه ـ نجفی گفت: درشبانه‌روز گذشته حدود ۶۰ هزار نفر از زوار اربعین از طریق مرز بین المللی خسروی وارد خاک ایران شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، محمد نجفی امروز در گفت‌وگو با رسانه ها اظهار داشت: درشبانه‌روز گذشته حدود ۶۰ هزار نفر از زوار اربعین از مرز خسروی وارد خاک ایران شدند.

فرماندار شهرستان قصرشیرین افزود: الحمدالله تاکنون مشکل خاصی برای تردد زوار وجود نداشته، همه دستگاه‌های خدمات‌رسان پای کار هستند و مرز خسروی هم بصورت ۲۴ ساعته آماده پذیرایی جهت ورود و خروج زائران اربعین است.

وی تصریح کرد: علاوه بر اتوبوس‌های شهری که در مرز خسروی مستقر شده اند اتوبوس های بین شهری نیز به مقاصد مراکز استان های مختلف کشور پیش بینی شده است.

نجفی گفت: طبق مشاهدات میدانی با توجه به خودروهایی که در پارکینگ‌های منتهی به مرز پارک شده‌اند احتمال می‌رود بیش از یک سوم زائران هنوز در خاک عراق هستند و هنوز به ایران بازنگشته‌اند.

وی در ادامه با توجه به استقبال زائران برای سفر اربعین، تأکید داشتند برای جلوگیری از مشکلات، افراد سفر خود را مدیریت کرده و سریع‌تر به کشور باز گردند، هر چند محدودیتی در رابطه با مدت سفر در نظر گرفته نشده است.

نجفی افزود: تمام امکانات و فضاهای لازم برای بازگشت زوار به شهرهای خود آماده است و علاوه بر اینکه در مسیر رفت موکب هایی ایجاد شده است در مسیر بازگشت نیز به تعداد لازم موکب های تعبیه شده است که در هر ساعتی از شبانه روز آماده اسکان و پذیرایی زوار با غذاهای گرم و سرد خواهند بود.

فرماندار قصرشیرین به زائران توصیه کرد تا پس از بازگشت به کشور در این موکب ها یک روز را استراحت کرده و سپس به شهرهای خود بازگردند.

گفتنی است، مسؤولان توصیه می‌کنند که حتما زائران زودتر به کشور بازگردند تا مُهر خروج از عراق و ورود به ایران در گذرنامه آنها ثبت شود و در صورتی که قصد حضور مجدد در این کشور را دارند، دوباره باید اقدام به ورود به عراق کنند تا حضور آنها در عراق مشکل قانونی نداشته باشد. علاوه بر غیرقانونی بودن حضور بیش از ۳۰ روز در عراق، افراد متخلف برای بازگشت به ایران باید جریمه بپردازند./1400/

ارسال نظرات