۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۷۴۱۳۹۲
آیت الله اعرافی:

باید جلوی ناامنی ها در جامعه را گرفت/عرضه تمدن بزرگ اسلامی به جهان، پیام مهم اربعین

باید جلوی ناامنی ها در جامعه را گرفت/عرضه تمدن بزرگ اسلامی به جهان، پیام مهم اربعین
امام جمعه قم با بیان اینکه دشمنان انقلاب با همه توطئه‌ها نتوانستند خللی در پیشرفت این انقلاب ایجاد کنند، گفت: ۱۷ شهریور روز تجلی عشق مردم به اسلام و ارزش‌های الهی بود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه های اول نماز جمعه شهر قم که در مصلی قدس برگزار شد، ابراز کرد: اگر نوجوان و جوان درست شناخته شود و رهبران، جوانان را در مسیر صحیح قرار دهند تبدیل به یک نیروی عظیم کاربردی برای جامعه اسلامی می شوند و به قله ای می رسند که خدا به جوان با تقوا و پارسا در پیشگاه ملائکه خود مباهات می کند.

خطیب نماز جمعه قم افزود: اگر این جوان در مسیر غلط قرار گیرد تبدیل به یک خطر بزرگ برای جامعه می شود لذا باید در سیره ائمه و پیامبر خدا نگاه کرد که چگونه جوانان در کنار آن بزرگواران تربیت صحیح شده و مناصب سنگین نیز برعهده آنها واگذار شده است.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به حوادث کربلا ابراز کرد: شاهد نقش جوانان در کربلا در کنار امام حسین (ع) هستیم و امروز نیز با سیره برداری از جوانان پاک کربلا، جوانان مملکت ما در کنار رهبر انقلاب نقش آفرینی در جبهه مقاومت و جبهه علمی کشور و انقلاب اسلامی دارند.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه باید جلوی ناامنی ها در جامعه را گرفت، اظهار داشت: جمع زیادی از مردم و نیروی انتظامی در آشوب ها به شهادت رسیده اند، امنیت اصل و اساس جامعه است و انتظار می رود دستگاه های مسئول در باربر این حادثه ها محکم و قاطع باشند و در برابر خدشه کنندگان به امنیت جامعه مواضع دقیق و صحیح بدون تساهل و تسامح انجام دهند.

وی 17 شهریور را نقطه عطف انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح کرد: طبق اسناد بدست آمده رژیم پهلوی به دنبال بازداری جوانان از انقلاب با ایجاد وحشت و رعب بود اما به فضل الهی با شجاعت و دلیری ملت ایران آن حمله خونین وکشتار وسیع نقش برآب شد و اگر چه جوانان عزیزی به شهادت رسیدند اما 17 شهریور برگ زرینی برای انقلاب اسلامی و ایران اسلامی شد.

امام جمعه قم ادامه داد: 17 شهریور یوم الله و روز تجلی عشق مردم به اسلام و ارزش های الهی بود و 17 شهریور پیشگامی به سمت جمهوری اسلامی شد؛ دشمنان در برابر دلیری ها عقب نشستند و چرخ های انقلاب به سمت جلو حرکت کرد.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به روز سواد آموزی خاطرنشان کرد: بر تداوم راه سوادآموزی باید تاکید کرد و به فضل الهی امروز آمار بالای 90درصد باسوادی در کشور را داریم و امیدواریم این راه با همان نقشه جامع خود ادامه پیدا کند.

وی پدیده اربعین را مورد توجه دوست و دشمن در عالم دانست و ابراز کرد: برخی کوتاه فکران به ساحت اربعین جسارت می کنند اما باید بدانند که رویداد اربعین در عالم فراگیر شده است بطوریکه شرکت کنندگانی عاشق و واله دارد و از درون مردم می جوشد، آنگونه که اقتصاد، هزینه و امنیت آن برعهده مردم است.

آیت الله اعرافی افزود: پیام رویداد اربعین به علاقمندان اسلام این است که اگر در قرار هم قرار بگیریم می توانیم تمدن بزرگ اسلامی را به جهان عرضه کنیم البته اربعین حسینی پیامی هم به دشمنان اسلام دارد که این امواج مسلمانان و بیداری و مقاومت در راه خداست که استمرار خواهد داشت و شما را به فضل الهی شکست می دهیم.

امام جمعه قم با بیان اینکه نهادهای علمی در همه ابعاد علمی و معنوی پیشگام باشند، اظهار داشت: آغاز سال تحصیلی مراکز علمی، دانشگاهی حوزوی را تبریک عرض می کنم.

ارسال نظرات