۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۷۴۱۵۲۱
آیت الله کعبی:

حرکت برپایه مکتب حسینی جهان را متحول خواهد کرد

حرکت برپایه مکتب حسینی جهان را متحول خواهد کرد
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که حرکت برپایه مکتب حسینی جهان را متحول خواهد کرد، حرکت در مسیر مکتب حسینی و ترویج مکتب و مقاومت حسینی را لازم و ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در دیدار جمعی از خادمان زائران اربعین آستان قدس رضوی با اشاره به برگزاری باشکوه راهپیمایی اربعین ۱۴۰۲ و حضور جمعیت عظیم عاشقان اباعبدالله الحسین علیه السلام در کربلای معلی اظهار داشت: زیارت اربعین، جهانی شده و کربلا نیز امتداد جهانی پیدا کرده است.

وی افزود: امروزه میلیون‌ها دل مشتاق در راهپیمایی اربعین امسال بین نجف و کربلا پیاده‌روی کرده و به وطن‌های خود برگشتند و آمار حضور مشتاقان در سرزمین عراق از آغاز شروع پیاده‌روی تا پایان مراسم اربعین - طبق برخی از آمارها - به ۲۸ میلیون نفر رسید که قریب به ۵ میلیون زائر ایرانی در این راهپیمایی شرکت داشتند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که زیارت اربعین دارای یک شکل و یک محتوایی است خاطرنشان کرد: شکل زیارت اربعین اظهار سلام و اشک و اندوه، تلاوت زیارتنامه، تجدید عهد و پیمان و اعلام وفاداری به نهضت اباعبدالله الحسین علیه السلام است؛ اما روح و محتوای زیارت اربعین سرباز امام زمان شدن است که باید به این نکته توجه ویژه ای صورت بگیرد.

وی افزود: زیارت اربعین، آمادگی برای حرکت به سمت ظهور خورشید تابناک ولایت محمد و آل محمد صلی الله علیه وآله وسلم با ظهور منجی عالم بشریت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است؛ یعنی اگر کربلا و عاشورا و زیارت اربعین امتداد جهانی پیدا کرده و قلب انسان‌های آزاده را فتح و بشریت بر پایه مکتب حسینی حرکت کند، جهان متحول خواهد شد و نقطه کانونی آغاز این تحول جهانی با انقلاب اسلامی کلید خورده که تا به امروز ۴۴ سال است که این حرکت ادامه پیدا کرده و امتداد خواهد داشت.

آیت الله کعبی بیان داشت: برای اینکه تحول جهانی صورت گیرد، باید مکتب و مقاومت حسینی به مکتب جهانی تبدیل شود و امروز جبهه مقاومت اسلامی در کشورهای مختلف شکل گرفته و هسته‌های اصلی مقاومت از دل پیوسته به عشق حسین بن علی است و هر کجا که عشق حسینی می‌جوشد، در آنجا هسته‌ مقاومت حسینی شکل می گیرد؛ باید این مقاومت در همه عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و مقاومت ایمانی شکل گرفته و تقویت شود.

وی افزود: در مقاومت اسلامی باید کشور اسلامی ما از فقر و فساد و شکاف طبقاتی به سمت اصلاحات و عدالت و پیشرفت حسینی حرکت کند و این در سایه تقویت ارتباطات حسینی، محوریت پرچم امام حسین، تعاون و همکاری با محوریت پرچم امام حسین، گسترش همکاری‌های اقتصادی با محوریت امام حسین و تشکیل بازار مشترک اسلامی است و حرکت با محوریت امام حسین علیه السلام می تواند اوضاع را دگرگون کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که کارآفرینی، اشتغال زایی و تشکیل قرارگاه‌های امام حسین علیه السلام در جهت کارآفرینی یکی از کارهای بزرگی است که باید بعد از زیارت اربعین حسینی اتفاق افتد خاطرنشان کرد: ایجاد این قرارگاه می تواند یکی از راه‌های خنثی کردن تحریم‌ها، از بین بردن تورم و گشایش اقتصادی باشد؛ چراکه کارآفرینی و اشتغال یکی از مهم‌ترین ابزارهای مهار تورم است و باید به آن توجه شود.

لزوم تقویت مقاومت ایمانی و مقاومت سیاسی حسینی

وی در ادامه با اشاره به لزوم تقویت مقاومت ایمانی و مقاومت سیاسی حسینی افزود: مقاومت ایمانی این است که دستگاه امام حسین علیه السلام، دستگاه طهارت معنوی و دستگاه برادری، وحدت و همبستگی است و فرد حسینی نباید حتی نسبت به فرد حسینی دیگر، کینه داشته باشد تا چه رسد بر این که سلاح به دست گیرد؛ اما مقاومت سیاسی حسینی این است که باید همه حسینیان پرچم یا لثارات الحسین را برافراشته نگه داشته و خونخواه ایشان باشند و خونخواهی امام حسین به این شکل است که همه برای حاکمیت توحید، عدالت و عزت و کرامت امت اسلامی با محوریت رهبری الهی تلاش و کوشش کنند.

آیت الله کعبی با بیان این که مقاومت در برابر دشمنان اسلام و امت اسلامی یکی از مصادیق مقاومت سیاسی حسینی است خاطرنشان کرد: مقاومت با دشمنان در عصر کنونی به این شکل است که همه با همدیگر در مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی متحد شوند و باید جبهه مقاومت اسلامی در همه عرصه ها آمادگی کامل داشته و خود را برای روزهای سخت و فتح قله ها آماده تر کنند.

بهترین توشه زیارت اربعین، تقوا و دوری از گناه است

نماینده مجلس خبرگان رهبری بهترین توشه را زیارت اربعین، تقوا و دوری از گناه دانست و اظهار داشت: انسان حسینی کسی است که پناهگاه و ستون محکم آن ولایت محمد و آل محمد صلی الله علیه و آله و سلم و ولایت و محبت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است که در سایه توجهات دلی به امام زمان، مقید به مسائل شرعی و گوش به فرمان رهبری می شود.

توجه به ارتباط بین مسجد، مدرسه و خانواده ستون محکم حفظ هویت اجتماعی است

وی در ادامه با اشاره به شعار «حیاتنا الحسین» که شعار راهپیمایی اربعین امسال بود ابراز کرد: باید رنگ و سمت زندگی انسان حسینی، حسینی باشد و تحکیم خانواده، حفظ هویت و استحکام درونی خانواده اعم از تربیت و احترام به والدین مورد توجه ویژه قرار گیرد؛ چنانکه هدف دشمنان نیز ایجاد بحران هویتی و متلاشی کردن خانواده‌ها است.

آیت الله کعبی در پایان اظهار داشت: امروزه توجه به ارتباط بین مسجد، مدرسه و خانواده ستون محکم حفظ هویت اجتماعی است و ما باید بعد از زیارت اربعین به این امر توجه و دقت داشته باشیم و با تحول حسینی در زندگی و خانواده به تبلور زیارت اربعین در زندگی و خانواده سرعت بخشیم.

ارسال نظرات