۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۷۴۱۶۲۰
ادیب‌زاده مطرح کرد؛

ماجرای نشر سیره و بیانات رهبر معظم انقلاب

ماجرای نشر سیره و بیانات رهبر معظم انقلاب
کتاب‌های صهبا بیانات مقام معظم رهبری در باب مسائل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و تاریخی و زندگی ایشان را به چاپ رسانده است.

به گزارش گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا،حسن ادیب‌زاده، مدیر مسئول نشر صهبا در برنامه «اهالی کتاب» که از شبکه کتاب پخش شد، گفت: «صهبا» نشر تخصصی است که در حوزه بیانات و سیره مقام معظم رهبری فعالیت می‌کند. این نشر، خصوصی است و از تعدادی جوان که سال‌ها قبل به شکل جهادی گرد هم آمدند، تشکیل شده است. به دلیل نیاز به منابع فرهنگی، به خواندن بیانات مقام معظم رهبری در باب موضوعات مختلف رجوع آوردیم.

وی افزود: بسیار شگفت‌زده شدیم که چنینی گنجینه بزرگی داریم اما از آن بهره‌ای نمی‌بریم. در ابتدا از برخی بیانات به شکل جزوه استفاده کردیم اما بعد تصمیم گرفتیم آن را به جامعه عرضه کنیم و در اختیار عموم قرار دهیم. از این طریق، کتاب‌های صهبا کم‌کم شکل گرفت و وارد بازار شد.

این کتاب‌ها بیانات مقام معظم رهبری در باب مسائل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و تاریخی است و بعد به سراغ خود ایشان و زندگی ایشان رفتیم تا آنها را در قالب چند کتاب به چاپ برسانیم. کتاب‌هایی که در باب سخنرانی ایشان است، سعی شده بدون دخل و تصرف باشد و طوری نگاشته شود که مخاطب حس خواندن سخنرانی‌های پراکنده را نداشته باشد و کار کاملاً پیوستگی خود را حفظ کند.

مدیر مسئول نشر صهبا با اشاره به کتاب «مسیح در شب قدر»، اظهار کرد: این کتاب روایت دیدارهای مقام معظم رهبری با خانواده‌های شهدای مسیحی است. همچنین برای تهیه گزارش و تکمیل مصاحبه، از طریق کلیساها به تک تک این خانواده‌ها و اقوام آنها دست یافتیم و با آنها گفت‌وگو کردیم. بسیاری از کتاب‌های ما با تحقیق‌های میدانی و گاهی با سفرهایی همراه بوده است و تنها به بیانات و یک جلسه دیدار تکیه نداشته است.

ادیب‌زاده با معرفی چند کتاب از نشر صهبا، گفت: کتاب «عبد صالح خدا» که خاطرات مقام معظم رهبری از اوایل جوانی و آشنایی ایشان با امام خمینی (ره) و شروع مبارزات است و فصل به فصل آن، زندگی امام با روایت‌گری شیرین مقام معظم رهبری است. همچنین، کتاب دیگری از این نشر با نام «بر تبعید» معرفی شد که روایت روزهای تبعید مقام معظم رهبری در ایرانشهر و جیرفت و دوران اختناق پهلوی دوم است.

او در پایان، بیان کرد: برای تطبیق بسیاری از خاطرات به همان شهرها سفر کردیم و آنها را ثبت کردیم. همچنین یکی از آثار معروف نشر صهبا، کتاب «انسان 250 ساله» است و این کتاب نگاه مقام معظم رهبری به زندگی سیاسی ائمه معصومین علیهم السلام است.

رویکرد محوری کتاب «انسان 250 ساله» این است که زندگی امامان شیعه را علی‌رغم تفاوت ظاهری، یک حرکت مستمر می‌داند که از لحظه وفات پیامبر(ص) شروع می‌شود و تا سال 260 قمری به مدت 250 سال ادامه پیدا می‌کند و همه آن‌ها در این سال‌ها به دنبال تشکیل حکومت اسلامی بوده‌اند.

ارسال نظرات