۲۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۷۴۱۷۹۲
معرفی کتاب؛

کتاب"شرح زندگانی امام حسن مجتبی" منتشر شد + لینک

کتاب
کتاب «زندگانی امام حسن مجتبی (ع)» اثر آیت الله سیدهاشم رسولی محلاتی به همت مؤسسه بوستان کتاب در ۴۷۲ صفحه منتشر شده است.
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا کتاب  «زندگانی امام حسن مجتبی (ع)» با قلم ساده، و در عین حال شیوای آیت الله سیدهاشم رسولی محلاتی، زندگی این امام بزرگوار را مفصل شرح داده است. این کتاب شامل دوران کودکی و نوجوانی، دوران پس از رحلت رسول خدا(ص) تا پایان خلافت عثمان، دوره حکومت امام علی (ع)، دوران امامت تا صلح و پس از ماجرای صلح تا شهادت است. 

«زندگانی امام حسن مجتبی (ع)» در ۱۲ فصل گردآوری شده است؛ فصل اول که به ولادت امام حسن (ع) اختصاص یافته، ضمن بیان توضیحاتی در خصوص ولادت و مراسم نام گذاری، به انجام مراسم دینی و سنت‌های مذهبی و کنیه و القاب آن حضرت می‌پردازد.

فصل دوم این کتاب به «زندگی آن حضرت در زمان رسول خدا (ص)» پرداخته و  در سومین فصل به «شمه ای از فضائل حسنین (ع) در دورادن کودکی و نوجوانی» اشاره کرده و فضائل حسنین (ع) در قرآن مورد تبیین قرار گرفته و در این راستا به آیات مباهله، تطهیر، مودّت و سوره «هل اتی» اشاره شده است.

کتاب

همچنین فصل چهارم این کتاب به «زندگانی آن حضرت پس از رحلت رسول خدا (ص) تا پایان خلافت عثمان» می‌پردازد و «زندگانی آن حضرت در زمان حکومت امام علی (ع)» عنوان پنجمین فصل از کتاب حاضر است که به حضور امام (ع) در میدان جنگ جمل و صفین، اعلام آمادگی برای جهاد، قسمتی از وصایای امیرالمؤمنین (ع) به فرزند حسن (ع) اشاره دارد.

ششمین فصل از اثر مذکور مربوط به «دوران امامت تا صلح معاویه» پرداخته است و فصل بعدی این کتاب «ماجرای صلح و علل کناره گیری امام از حکومت» را شرح داده است. در فصل هشتم داستان «مخالفان پیمان صلح» را شرح می‌دهد و «شمه ای از فضائل و مکارم اخلاق آن حضرت» عنوان فصل بعدی این اثر است.

در دهمین فصل این کتاب، «سخنانی حکمت آمیز از امام حسن (ع)» تشریح شده و در یازدهمین فصل از کتاب حاضر به «شهادت امام حسن (ع)» اختصاص یافته که ماجرای غم انگیز شهادت امام (ع)، تصمیم معاویه به گرفتن بیعت برای یزید و دیگر موارد شرح داده شده است. همچنین دو فصل پایانی این کتاب به «زنان و فرزندان امام حسن (ع)» می‌پردازد.

علاقمندان جهت تهیه این کتاب می توانند به نشانی اینجا مراجعه کنند.

ارسال نظرات