۱۱ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۷۴۲۱۱
آیت الله شبستری:

دوراندیشی امام راحل در تمام بخش‌ها مشهود است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: دور اندیشی امام راحل در خدمت رسانی به مردم در تمام بخش ها مشهود است.
آيت الله شبستري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل کمیته امداد آذربایجان شرقی اظهار داشت: یکی از آرمان های اصلی انقلاب اسلامی ایران، محرومیت زدایی و برچیدن ریشه فقر بوده است.

وی خاطر نشان کرد: طی سی سال گذشته کارهای خوبی در حوزه های مختلف برای تحقق این امر صورت گرفته ولی هنوز کافی نیست و رفاه برای عموم مردم ایران مهیا نشده است.

امام جمعه تبریز با اشاره به روایت دینی و آیات قرآنی در خصوص ارزش خدمت به محرومان و نیازمندان، گفت: نیازسنجی امام راحل و دستور تشکیل این نهاد انقلابی نشان از بینش عمیق سیاسی و اجتماعی رهبر کبیر انقلاب دارد.

وی کمیته امداد را یادگار ارزشمند آن رهبر فقید دانست و گفت: دور اندیشی امام راحل در خدمت رسانی به مردم در تمام بخش ها مشهود است.

آیت الله شبستری از امام خمینی به عنوان احیاگر شرع مقدس و حکومت اسلامی یاد کرد و گفت: استقلال و امنیت کنونی کشور نتیجه تلاش ها و مبارزات آن عالم عامل می باشد.

امام جمعه تبریز با تاکید بر ضرورت رعایت ظرافت در امر امداد رسانی به اقشار ضعیف جامعه به پایین بودن میزان مستمری دریافتی خانواده های تحت پوشش کمیته امداد اشاره و اظهار امیدواری کرد: بودجه این نهاد حمایتی افزایش یافته و توان خدمت رسانی به نیازمندان ناتوان به نحو شایسته تری فراهم شود.

عضو خبرگان رهبری در پایان از عموم مردم خواست برای پرهیز از گداپروری، کمک های خود را از طریق کمیته امداد به دست نیازمندان واقعی جامعه برسانند.

همچنین حسین انواری، سرپرست کمیته امداد کشور با اشاره به اینکه اهتمام امدادگران این نهاد آلام زدایی دردمندان جامعه با رعایت حیثیت اجتماعی است،گفت: هر چند تصویر اولیه ای از برنامه های اجرا شده در سال های اخیر برای جلب مشارکت های مردمی، جمع آوری اعانات می باشد، ولی در واقع نزدیک کردن دلها در اولویت برنامه های این نهاد قرار دارد.

وی گفت: توجه و خدمت به محرومین علاوه بر اینکه از اجر و پاداش اخروی برخوردار است به نوعی با تقویت سطح رفاه خانواده ها، در پیشگیری از آسیب های اجتماعی نیز موثر می باشد.

وی همدلی و تبعیت از ولایت را عامل پیروزی انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: همین عوامل در تثبیت نظام مفید بوده و آثار و ثمرات انقلاب را از هر گزند مصون می دارند.

گفتنی است، در این مراسم از زحمات محمد رضا فلسفی تقدیر و حسین دشتی به عنوان مدیر کل جدید کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی معرفی شد ./935/پ202/ع

ارسال نظرات