۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۷۴۲۱۳۸

بالاخره عفاف و حجاب قانون‌دار شد + دانلود متن

بالاخره عفاف و حجاب قانون‌دار شد + دانلود متن
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اجرای آزمایشی لایحه عفاف و حجاب به مدت سه سال موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، در نشست علنی امروز چهارشنبه، ۲۹ شهریورماه در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد لایحه یک‌فوریتی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب، نمایندگان مجلس با اجرای آزمایشی سه‌ساله این لایحه با ۱۵۲ رأی موافق، ۳۴ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع موافقت کردند.

لازم به ذکر است که پیشنهادات نمایندگان برای اجرای آزمایشی این لایحه به مدت یک سال، دو سال، چهار سال، پنج سال و هفت سال رأی نیاورد و پیشنهاد کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس برای اجرای آزمایشی لایحه عفاف و حجاب به مدت سه سال در کشور تصویب شد.

گفتنی است که عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی که پیشنهاد اجرای آزمایشی این لایحه را طی ۴ سال مطرح کرد، گفت: ۴ سال دیگر مصادف با سال آخر مجلس دوازدهم است که نمایندگان دوره دوازدهم مجلس به پختگی و نخبگی رسیده‌اند و از سوی دیگر مشکلات و چالش‌های این لایحه طی ۴ سال شناسایی می‌شود و در آن زمان می‌توان ایرادات را مرتفع کرد.

در گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی به مجلس شورای اسلامی آمده است که لایحه یک‌فوریتی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب (حمایت از سلامت اجتماعی) به شماره ثبت (۹۰۹) که جهت رسیدگی مطابق اصل هشتاد و پنجم (۸۵) قانون اساسی به این کمیسیون ارجاع شده بود در جلسات متعدد با حضور مسئولین دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط و کارشناسان مرکز پژوهش‌ها موردبحث و تبادل نظر قرار گرفت و نهایتاً با اصلاحاتی برای مدت اجرای آزمایشی سه‌ساله تصویب شد.

لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در 71 ماده مصوبه کمیسیون قضائی و حقوقی در خصوص لایحه عفاف و حجاب مطابق اصل هشتاد و پنجم قانون اساسی است که برای دریافت متن کامل این لایحه می‌توانید به نشانی اینجا مراجعه کنند.

متن جدید لایحه عفاف و حجاب تصویب شد + دانلود متن

ارسال نظرات