۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۷۴۲۱۷۹
حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی در گفت‌وگو با رسا:

مواضع ضد استکباری رئیسی در سازمان ملل به پشتوانه حمایت های مردم ایران است

مواضع ضد استکباری رئیسی در سازمان ملل به پشتوانه حمایت های مردم ایران است
نماینده مجلس با تقدیر از مواضع رئیس جمهور در صحن عمومی سازمان ملل گفت: این سخنان وابسته به حمایتی است که مردم عزتمند ایران از رئیس جمهور خود دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و مشاور رئیس جمهور در امور حوزه و روحانیت در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا درباره سخنان رئیس جمهور در صحن علنی مجمع عمومی سازمان ملل گفت: صحبت‌های رئیس جمهور نظام مقدس اسلامی در شرایط فعلی و فضای سیاسی این روزها برای اذهان عمومی جهان بویژه حاضران در مجمع عمومی سازمان ملل بسیار به موقع و بجا بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی سخن بجا و به موقع را موجب اثر بخشی بیشتر توصیف کرد و افزود: سخنان آیت‌الله رئیسی در فضای عمومی سیاسی جهان، سخن مظلومان و ستمدیدگان جهان بود و به این خاطر شیرینی، مقبولیت و محبوبیت داشت.

مشاور رئیس جمهور در امور حوزه و روحانیت پس از تحسین چارچوب سخنرانی رئیس جمهور، آن را به چند بخش تقسیم کرد و گفت: این سخنان جامع و در بر دارنده مسائل عقلی بود؛ سرآغاز سخن دفاع از قرآن کریم و محکوم کردن حرکت مذبوحانه و شیطانی بی احترامی و آتش زدن این کتاب آسمانی بود؛ آیت‌الله رئیسی قرآن را یک کتاب تربیت، آزاد منشی، تمدن‌سازی، ادب و اخلاق معرفی کرد و نگاهی به رجال دینی داشت؛ که جا دارد تمام مسلمانان جهان از ایشان تشکر کنند.

وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور درباره رفتار دوگانه غرب در مسائلی مانند حقوق بشر تصریح کرد: صحبت رئیس جمهور درباره ریشه‌دار بودن انقلاب و نتیجه عکس تحریم‌ها بر این نظام مقدس و اقتدار روز افزون این نظام، آب پاکی را بر دست آن‌ها ریخت تا شاید این تلاش مذبوحانه خود را کنار بگذارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی محکوم کردن رویکرد کینه‌توزی غرب از جمهوری اسلامی و حمایت آنها از گروه‌های تروریستی، در صحن علنی سازمان ملل را ستود و گفت: خیانتی که منافقین به مردم ایران می‌کنند با پشتوانه کشورهای غربی است و این سخنان آشکارا حمایت غرب از تروریسم جهانی را ثابت می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به درخواست خبرنگار رسا مبنی بر ارزیابی سخنان رئیس جمهور ایران در مقایسه با سران دیگر کشورها گفت: آیت‌الله رئیسی یک سر و گردن از سران کشورهای دیگر بالاتر بود؛ رؤسای کشورهای دیگر از اساس نمی‌توانند حرف‌هایی که آقای رئیسی زد را بزنند و جرأت بیان این مسائل را ندارند؛ حتی اگر بخواهند جایی، ذره‌ای وارد این مسائل شوند جوانب احتیاط را رعایت می‌کنند و در رقیق‌ترین حالت ممکن که مایه ناراحتی اربابانشان نشود سخن می‌گویند.

مشاور رئیس جمهور در امور حوزه و روحانیت، مسئولان و نمایندگان جمهوری اسلامی را در انجام صحبت‌های دلیرانه و مقابله با استکبار یکه‌تاز عنوان کرد و گفت: ایران در اینگونه صحبت‌ها تک است؛ ایران تنها کشوری است که آزادانه از توطئه‌های ظالمان و مستکبران پرده بر می‌دارد و شیطان صفتی آن‌ها را برملا و ریا کاری آن‌ها را برای مردم دنیا آشکار می‌کند.

وی حتی دیگر کشورهای اسلامی را در مقابله با ظلم هم‌تراز جمهوری اسلامی ندانست و تصریح کرد: این روحیه آزادی‌خواهی و حمایت از مظلوم، به برکت انقلاب اسلامی و روحیه‌ای است که امام خمینی (ره) به این ملت هدیه داد؛ نمایندگان کشورهای مظلوم دنیا حتی از خود دفاع نمی‌کنند، چه رسد به این چنین دفاعی که جمهوری اسلامی از مردم مظلوم فلسطین و دیگر مظلومان جهان دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی به تأثیرات حمایت ملت از رئیس جمهور در قوت سخنانش در مجامع بین‌المللی اشاره کرد و گفت: ما باید قدر این نعمت را بدانیم، ملتی آزاده، که چهل و چند سال مقاومت کرده است و رئیس جمهوری انتخاب می‌کند که حرف دل این مردم آزاده را در بزرگترین مجامع بین‌المللی با صراحت و بی‌پرده بگوید و علیه قدرت‌های ریاکار و ظالم افشارگری کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در بیان تأثیرات سخنان رئیس جمهور در سطح بین‌الملل و داخل ایران اسلامی اظهار داشت: روشنگری یک قدم به سوی آینده‌ای بهتر است؛ آگاه کردن ملت‌ها، شخصیت‌ها، چهره‌های بین‌المللی و کشورهایی که عضو سازمان ملل هستند، باعث می‌شود تا در سیاست‌های خود تجدید نظر و تغییراتی را اعمال کنند؛ بنابراین این افشاگری‌ها در عرصه بین‌الملل غنیمت و دارای ارزش است و در داخل کشور نیز حس غرور و عزت مردم را بر می‌انگیزد و به خود با داشتن چنین رئیس جمهور و نماینده‌ای می‌بالند.

ارسال نظرات