۱۱ بهمن ۱۳۸۸ - ۲۲:۳۴
کد خبر: ۷۴۲۲۳
عضو خبرگان رهبری:

روحانیت پشتوانه اصلی مردم در حرکت های انقلاب بود

خبرگزاری رسا ـ عضو خبرگان رهبری به نقش برجسته روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: روحانیت تشکیل دهنده نهضت انقلاب اسلامی بود.
نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري
حجت الاسلام و المسلمین علی معلمی، عضو خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری،  با گرامیداشت فرا رسیدن سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به نقش برجسته روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: روحانیت تشکیل دهنده نهضت انقلاب اسلامی بود.

وی با بیان این که حضور برجسته روحانیت در جایگاه های مختلف در پیروزی انقلاب اسلامی انکار ناپذیر است، افزود: روحانیت نقش برجسته ای را در هدایت انقلاب اسلامی ایفا کرده است. نقش علما و روحانیت در افشاگری اقدامات رژیم طاغوت بر کسی پوشیده نیست، روحانیت پشتوانه اصلی مردم در حرکت های انقلاب بود.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که روحانیت پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز خدمات بسیاری را به این نظام ارائه داده است بیان داشت: نباید نقش روحانیت در شکل گیری و استحکام نهضت اسلامی فراموش شود. روحانیت امن ترین پناهگاه برای مردم است و مردم همواره روحانیت را مأمنی مناسب برای خود می دانند.

وی همچنین به نقش دانشجویان در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: همچنین دانشجویان در راه اندازی راهپیمایی های انقلابی هموراه نقش برجسته را ایفا کرده اند. نقش دانشجویان در حفظ دستاوردهای انقلاب بسیار مهم است آنان با تعامل و همکاری با اقشار مختلف مردم به ویژه روحانیت نقش برجسته ای را در حفظ آرمان های امام راحل و انقلاب داشتند./950/ت302/ص
ارسال نظرات