۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۷۴۲۲۴۰
جمشیدی:

همکاری‌های امنیتی منوط به همکاری‌های اقتصادی است

همکاری‌های امنیتی منوط به همکاری‌های اقتصادی است
معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور تصریح کرد: مهمترین پیامی که در بخش همسایگی دیدارهای سفر به نیویورک وجود داشت این بود که همکاری‌های امنیتی منوط به‌ همکاری‌های اقتصادی است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، محمد جمشیدی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور در برنامه تلویزیونی «صف اول» با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به نیویورک و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: هندی‌ها، برزیلی‌ها که زیاد جهت‌گیری خاصی ندارند، دنبال منافع خودشان هستند و قدرت‌های عمده‌ای هستند در سخنرانی‌هایی که دارند به صراحت بیان می‌کنند که قدرت به سمت شرق است.

وی افزود: قدرت و ثروت از غرب به شرق در حال حرکت است و تعامل با شرق و قدرت‌های آسیایی جزو اولویت‌های ماست و با هرکدام از این‌ها تعامل جدی داریم و جزو اهداف سیاست خارجی ما محسوب می‌شود و با آن‌ها کار می‌کنیم.

معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور ادامه داد: با خیلی از این‌ها قبل از اینکه به سازمان ملل برویم تعاملات داشته‌ایم. در اجلاس بریکس با هند، چین برزیل و دیگر کشورها تعاملات جدی داشتیم و هماهنگی بین رؤسا برای تعاملات جدی ایجاد شد.

جمشیدی با تأکید بر اینکه سال گذشته سال موفقی در حوزه سیاست خارجی داشتیم، گفت: در حالی که غربی‌ها دنبال این هستند که جهان را به سمت جنگ بکشانند، ما  با همسایگانمان یک سیاست تعاملی کاملا واضح را نشان دادیم و ابتکارات و حرکاتی انجام دادیم که صداقت و جدیت خودمان به آن‌ها نشان دادیم و در عین حال اقتضائاتی هم مطرح شد.

وی تصریح کرد: مهمترین پیامی که در بخش همسایگی دیدارهای سفر به نیویورک وجود داشت این بود  که همکاری‌های امنیتی منوط به‌ همکاری‌های اقتصادی است.

جمشیدی در ادامه اظهار کرد: یکی از کارهایی که آقای رئیس‌جمهور هم در اقداماتشان و هم در سخنرانی‌شان داشتند این بود که سانسور اطلاعات معتبر و اشاعه اطلاعات نامعتبر را به عینه نشان دادند.

وی تأکید کرد: جنگ رسانه‌ای، جنگ شناختی، جنگ روانی که در سال گذشته به ملت ایران تحمیل شد، سنگین‌ترین جنگ رسانه‌ای بود که در تاریخ بر کشوری تحمیل شد.

معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور افزود: علت پیروزی جمهوری اسلامی و ملت این بود که ملت با نظام همبستگی عمیق دارند و قدرت نظام جمهوری اسلامی ریشه در مردم دارد.

جمشیدی افزود: آقای رئیس‌جمهور به صراحت مطرح کرد و گفت که تصویری که از ایران مخابره می‌کنید یا می‌بینید واقعی نیست، سپس چند مثال زدند مثلا عنوان کردند از بمباران شیمیایی ایران چیزی شنیده‌اید؟ از بیماران پروانه‌ای که تحریم‌شان می‌کنید اطلاع دارید؟ از نقش حاج قاسم سلیمانی در آزادی ملت‌های منطقه تصویرسازی می‌شود؟

وی با تأکید بر اینکه رویکرد سیاست خارجی دولت رئیسی بُعد اقتصادی به صورت جدی در آن مشاهده می‌شود، گفت: نیروهای مسلح را باید همه کشورها داشته باشند، عقل و راهبرد سیاسی حکم می‌کند که برای یک روزی که خدایی نکرده می‌خواهد، جنگی اتفاق بیافتد.

معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور ادامه داد: در عین حال که کار اقتصادی را در حوزه سیاست خارجی با قدرت پیش می‌بریم، اما اینکه می‌گویند فایده‌اش در سفره چه شد؟  این یک بازی است، غرب میلیارد‌ها دلار خرج سیاست خارجی می‌کند و از جیب مالیات‌دهنده بیرون می‌کشند؛ برای اینکه منافعشان را پیش ببرند هزینه می‌کنند و به کشورهای دیگر که می‌رسد می‌گویند نتیجه عینی‌اش را بگویید.

جمشیدی تصریح کرد: در حوزه منطقه اگر حضور فعال نداشته باشیم، تهدید نزدیک ماست و این فقط مخصوص جمهوری اسلامی نیست.

معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور افزود: همیشه در نگاه راهبردی سرزمین ایران این بوده است که در حوزه منطقه‌ای باید حضور داشته باشد تا بتواند منافع و امنیتش را در داخل تضمین کند؛ هزینه کردن در این حوزه‌های راهبردی عین سرمایه‌گذاری است تا زندگی آرام و رفاه مناسب برای کشور بتوان تأمین کرد.

ارسال نظرات