۱۱ بهمن ۱۳۸۸ - ۲۳:۱۶
کد خبر: ۷۴۲۳۲
دبیر کنگره شعرعاشورایی خبر داد؛

بیش از350 اثر به دبیرخانه کنگره بزرگ شعرعاشورایی گلستان ارسال شده است

خبرگزاری رسا ـ دبیر کنگره بزرگ شعرعاشورایی گلستان گفت: تاکنون بیش از 350 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این کنگره در گرگان ارسال شده است.
کنگره شعر عاشورايي گلستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، سید علی میرباقری، دبیر کنگره بزرگ شعرعاشورایی استان گلستان، عصر یک شنبه در جمع خبرنگاران در گرگان گفت: همزمان با دهه فجر و اربعین اباعبدالله الحسین (ع) کنگره بزرگ شعرعاشورایی گلستان در اداره کل فرهنگ و ارشاد گلستان برگزار خواهد شد.

وی افزود:  این کنگره در راستای بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری پیرامون نقش و جایگاه هنر در اندیشه و معارف والای اهل بیت(س) و نیاز مبرم جامعه مداحان به اشعار زیبا و پرمحتوا و عاری از آسیب برگزار می شود.

میرباقری در خصوص آثار ارسال شده به دبیرخانه کنگره گفت: تاکنون بیش از 350 اثر در بخش‌های شعر، نثر و مقاله و مدیحه به دبیرخانه کنگره واصل شده و علاقه مندان می توانند همچنان آثار خود را تا تاریخ هشتم بهمن ماه ارسال نمایند.

وی با بیان این که مراحل داوری آثار از هم اکنون آغاز شده است، گفت: بدین منظور سه نفر از شاعران فرهیخته و متعهد و یک نفر استاد اسلام شناس دعوت شده اند که پس از اعلام نتایج به آثار برتر در هر بخش لوح تقدیر و تندیس کنگره و جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

میرباقری همچنین از همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه، حوزه هنری، سازمان ملی جوانان، صدا و سیمای مرکز گلستان و شهرداری و شورای اسلامی شهر گرگان به عنوان نهادهای مشارکت کننده در این کنگره تشکر کرد./950/پ202/ص
ارسال نظرات