۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۷۴۲۴۰۰
حجت الاسلام والمسلمین استوار میمندی تشریح کرد؛

گزارشی از روند فعالیت های مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ

گزارشی از روند فعالیت های مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ
حجت الاسلام والمسلمین استوار میمندی گفت: مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ بیش از ۲۵ سال است که در راستای خدمت به جامعه تبلیغی حوزه‌ خدمات فراوانی داشته است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین استوار میمندی در آیین آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ که در مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ بیش از ۲۵ سال است که در راستای خدمت به جامعه تبلیغی حوزه‌های علمیه خدمات فراوانی داشته است.

وی با اشاره به اینکه مبلغین بسیاری در این مرکز پرورش یافته‌اند، مطرح کرد: طی سال‌های اخیر با گسترش این مجتمع، خدمات و اقدامات مجموعه نیز افزایش پیدا کرده است.

مدیر مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ حوزه های علمیه با بیان اینکه مقام معظم اخیر در دیدار اخیر با مبلغین فرمودند که تبلیغ باید اولویت اول حوزه باشد، عنوان کرد: ایشان در ادامه فرمودند لازم است مرکزی ویژه تبلیغ با محوریت حوزه علمیه قم با سه رویکرد تولید محتوای به روز تبلیغی، تنظیم روش‌های اثرگذار تبلیغی و امنیت مبلّغ تأسیس شود.

وی با اشاره به اینکه این پایگاه و کانون در قم همین مجتمع است که باید تقویت شود، خاطرنشان کرد: مدرسه سفیران هدایت، آموزش‌های تخصصی تبلیغ، تربیت معلم مبلغ و هنر و رسانه چهار مرکزی هستند که ذیل مجتمع فعالیت دارند.

حجت الاسلام والمسلمین استوار میمندی با بیان اینکه در مجتمع تبلیغ ۱۵ رشته و گرایش وجود دارد، تصریح کرد: ازجمله این رشته و گرایش‌ها می‌توان به گرایش کودک و نوجوان، خطابه و سخن‌وری، امامت جمعه و جماعت، مدیریت مسجد و ... اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه در این مجتمع ۳۵۰ الی ۴۰۰ دانش‌پژوه به صورت حضوری درحال تحصیل هستند، یادآور شد: آموزش نیمه حضوری نیز برای حدود ۳۰۰ الی ۳۵۰ مبلّغ را در دستور کار قرار دارد.

مدیر مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ با بیان اینکه مرکز پژوهش‌های تبلیغی پنجمین مرکزی است که وظیفه تولید محتوا و انتشار دانش‌های تبلیغی را بر عهده دارد، ابراز کرد: همچنین ماه‌نامه‌های مختلف، تولید محتوا برای طلاب و خانواده‌های طلاب را انجام می‌دهند و در مرکز تبلیغ مجازی نیز ۲۵۰ مبلغ به صورت روزانه و حضوری فعالیت دارند.

ارسال نظرات