۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۷۴۲۴۴۰
مدیر حوزه های علمیه خواهران:

تعلیم و تعلم در حوزه تعطیل‌بردار نیست/ علوم حوزه‌های علمیه به‌روز می‌شود

تعلیم و تعلم در حوزه تعطیل‌بردار نیست/ علوم حوزه‌های علمیه به‌روز می‌شود
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با تأکید بر عدم فارغ‌التحصیلی در حوزه، گفت: نمی‌توانیم در یک سطح متوقف شویم و باید به‌روز پیش برویم.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی فاضل در مراسم آیین افتتاح مدارس علمیه خواهران که به‌صورت مشترک با جامعه الزهرا(س) در قم برگزار شد، به تقارن آغاز سال تحصیل حوزه با امامت حضرت مهدی(عج) اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به این مناسبت‌ها می‌توانیم توشه‌ای از امید و اراده برای حرکت به سمت‌وسوی علم برداریم.

وی به قران کریم و سخن خداوند با بشر اشاره کرد و افزود: نظام الگو داشتن و تأسی به راهنمایان جزو فطری بشر است و خداوند به ما در قران خواسته بدون تردید در داشتن الگو به پیامبر اکرم(ص) تأسی پیداکرده و وی را الگوی خود قرار دهیم.

مدیر مرکز حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: پیامبر خدا تنها کسی است که می‌توانیم از وی الگو بگیریم و اگر بخواهیم در دنیا و آخرت رستگار شویم وی بهترین الگو است و اگر بخواهیم از وی الگو بگیریم باید از خدا نیز برای این تأسی یاری بجویم.

وی با یادآوری روایتی از پیامبر اکرم(ص) در دیدار از دو گروه مؤمنین در مسجد خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) معتقد بود هدف از رسالت وی معلمی و هدایت مردم بوده و در انتخاب گروه مؤمنان در مسجد گروهی که در حال علم‌آموزی بود را انتخاب کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فاضل ادامه داد: برای ادامه راه پیامبر(ص) باید در علم‌آموزی کوشا باشیم و بدانیم تعلیم و تعلم در اسلام به‌خصوص در تشیع تعطیل‌بردار نیست و این مراسم‌ها برای آغاز سال تحصیل نمادین بوده و ما دائماً در حال علم‌آموزی بوده و باید در علم‌آموزی از پیامبر اکرم تأسی کنیم.

وی حوزویان در علم‌آموزی را در خط مقدم آموزش دانست و گفت: در حوزه فارغ‌التحصیلی نداریم و تنها در مقاطع و پایه‌های مختلف این تحصیل اتفاق میافتد و باید متناسب بازمان خودش باشد و با برنامه روز انجام شود.

مدیر مرکز حوزه‌های علمیه خواهران اهتمام سیستم آموزش‌وپرورش را تربیت انسان کامل دانست و بیان کرد: نمی‌توانیم در یک سطح متوقف شویم و باید به‌روز پیش برویم و با احترام به گذشتگان و با بروز رسانی علوم پیش برویم و بدانیم تبلیغ اولویت اول حوزه است.

وی تأکید مقام معظم رهبری برای تبلیغ را یادآوری و ابراز کرد: تقسیم‌کار باید بر اساس تعالیم اسلامی باشد و نسبت به هم احساس مسئولیت داشته و در همه بخش‌ها به کمک هم بیایم و بدانیم تبلیغ از واقعیت‌های پوشیده پرده برداشته و ما همه در همه مراتب باید مبلغ باشیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فاضل کار تبلیغ را کاری پیامبرانه عنوان کرد و گفت: علم و آموزی و تبلیغ مورد تأکید پیامبر(ص) و امامان(ع) بوده و طلاب باید بدانند این وظیفه بر دوش آن‌ها بوده و باید با تعلیم و تربیت زمینه ظهور حضرت مهدی(عج) را فراهم کنند.

وی ادامه داد: برای موفقیت در این مسیر باید با الگوبرداری از هشت سال دفاع مقدس و امام حسین(ع) در ایثار و کوشش در این مسیر حرکت کنیم.

مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران تأکید کرد: از طلاب خواهر می‌خواهم با تمام نیرو به یاری امام زمان (عج) بشتابید و این تقارن تحصیل شما با امامت امام زمان(عج) را برای تعهد برای این مسیر بدانید و امیدواریم تا سال آینده کارنامه‌ای درخشان از این یاری داشته باشیم.

وی در پایان خطاب به اساتید مطرح کرد: اساتید نیز برای آماده کردن این امانت‌هایی که در دست دارند غفلت نکرده و در شکوفا شدن استعداد طلاب کوشا تلاش کنند زیرا این ظرفیت طلبگی ظرفیتی بزرگ و قدرتمند در رستگاری جامعه است.

ارسال نظرات