۱۲ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۷۴۲۴۵
عضو هیأت علمی ‌دانشگاه تبریز:

نقش مهم خبرنگاران در هدایت افکار عمومی تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه تبریز گفت: خبرنگاران همچون راویان حدیث نقش مهمی‌ در شرایط کنونی جامعه دارند.
نقش مهم خبرنگاران در هدایت افکار عمومی تبیین شود


حجت الاسلام سید علی طباطبایی، عضو هیأت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه تبریز، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، به تشریح اهمیت نقش خبرنگاران حوزه دین و سیاست در عرصه خبررسانی پرداخت.

عضو هیأت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه تبریز با بیان این‌که بخش مهم هدایت افکار عمومی در مسایل مهم جاری کشور برعهده خبرنگاران است،‌ تاکید کرد: این حساسیت در شرایط کنونی بیشتر از گذشته است و خبرنگاران باید به دقت مراقب شیوه اطلاع سانی اخبار خود باشد.

وی امانتداری را شرط مهم کار خبری دانست و گفت: نقد ناصحیح خبر از یک منبع و یا کم و زیاد کردن موضوع به گونه ای که مقصود گوینده را تغییر دهد، خطایی فاحش و خیانتی در امانت است.

حجت الاسلام طباطبایی با مشابه دانستن نقش خبرنگار و روایان حدیث تاکید کرد: خبرنگاران چون راویان حدیث نقشی حساس در شرایط کنوی جامعه دارند.

وی تاکید کرد: همان‌گونه که راو‌یان حدیث باید افرادی مطمئن و قابل اعتماد باشند، خبرنگاران نیز همین رسالت را بر عهده دارند و اگر خبرنگاری مورد اعتماد نباشد به منبع خبر وی نیز نمی‌توان اعتماد کرد.

عضو هیأت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه تبریز تاکید کرد: بر اساس علم رجال و درایه اگر راوی حدیث و سند آن درست نبوده و فردی مخدوش در میان روایان حدیث وجود داشته باشد آن حدیث از درجه اعتبار ساقط است؛ حتی اگر آن حدیث از نظر صحت به کلام معصوم نیز نزدیک باشد.

وی نقش خبرنگاران و روزنامه‌ها را در آرامش بخشی به جامعه بسیار مهم دانست و گفت: متأسفانه در مقاطعی از تاریخ جامعه این نقش‌آفرینی در جهت اختلاف و تشتت در جامعه بوده است.‌/935/ت302/س

ارسال نظرات