۱۲ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۷۴۲۵۳
همزمان با سالروز ورود رهبر کبیر انقلاب؛

زنگ انقلاب در قم نواخته و بیت امام راحل گلباران شد

خبرگزاری رسا ـ زنگ انقلاب همزمان با سالروز ورود رهبر کبیر انقلاب به میهن اسلامی ایران رأس ساعت 9:33 در شبستان امام خمینی‌(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) نواخته شد.
دهه فجر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به همت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم و آستانه مقدسه کریمه اهل بیت(ع) صبح امروز در شبستان امام خمینی‌(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم و همزمان با سالروز ورود پیروزمندانه رهبر کبیر انقلاب به میهن اسلامی ایران در دوازدهم بهمن ماه رأس ساعت 9:33 زنگ انقلاب نواخته شد.

سپس 1357 نفر از دانش آموزان منطقه یک قم به صورت منظم «خمینی ای امام» را سرودند و با تکان دادن پرچم های سه رنگ جمهوری اسلامی ایران به استقبال ورود امام خمینی‌(ره) به کشور ایران رفتند.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام حسن ابوترابی نایب رییس مجلس شورای اسلامی در سخنانی با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران سه دهه از عمر بالنده و افتخار آفرین خود را پشت سرگذاشته و فراز و نشیب های فراوانی را پیموده است، گفت: اکنون به برکت شناخت سرمایه های ویژه انقلاب و ریشه های کلیدی پشت سر این سرمایه ها به جایگاه ویژه ای در جهان رسیده ایم.

وی افزود: یکی از با ارزش ترین و گران‌بهاترین سرمایه ایران اسلامی، فرهنگ، تاریخ و تمدن کهن آن است.کشور ایران بر قله تاریخ کهن جهان می درخشد و ملت ایران میراثدار تاریخی کهن، فرهنگی غنی و معارف توحیدی در طول تاریخ بوده اند و هستند.

حجت‌الاسلام ابوترابی با بیان این‌که این افتخار برای مردم کشور ما ثبت شده است، اظهار داشت: مردم ایران در شناخت پیامبر اکرم(ص)، فهم قرآن و تمسک به خاندان عصمت و طهارت(ع) گوی سبقت را از همه ملل ربودند و حتی یک روز غبار شرکت بر چهره نورانی آنان ننشست.

وی تصریح کرد: ملت ایران به نشر معارف دین همت گماردند و علمای بزرگ از این کشور امام عصر(عج) برخاستند و قم پرچمدار فهم و تبیین معارف قرآن و عترت گردید.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی سپس گفت: ملت ایران در سایه این سرمایه فرهنگی و تاریخی از سرمایه عظیم اجتماعی بهره مند گشته و در عرصه مسائل اجتماعی و سیاسی حضور پررنگ یافته، نقش کلیدی و تعیین کننده در تاریخ ایران و جهان ایفا کردند.

در پایان مراسم حاضران با حرکت سازماندهی شده به سوی بیت شریف امام راحل‌(ره) درقم راهپیمایی کردند و با ادای احترام به روح ملکوتی بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران، بیت انقلاب اسلامی را گلباران کردند. /920/پ202/ص
ارسال نظرات