۱۲ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۷۴۲۵۴
امام جمعه تبریز:

اسلامیت نظام موانع و مشکلات پیش روی جامعه را بر‌می‌دارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: از سال 42 نام انقلاب و دگرگونی نظام حاکم به رهبری امام راحل با صبغه اسلامی آغاز شد.
آيت الله شبستري   امام جمعه تبريز


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، روز گذشته در مراسم تودیع و معارفه معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به فرا رسیدن دهه فجر به تحلیل ریشه‌های انقلاب اسلامی ایران پرداخت.

وی با اشاره به تفاوت‌های انقلاب ایران با دیگر انقلاب های کشورها اظهار داشت: ریشه انقلاب‌ها و شورش‌ها در دنیا چند علت می‌تواند باشد که ریشه اقتصادی برای جلوگیری از فقر و بی‌عدالتی، ریشه فرهنگی، بافت اداری از جمله آنها است.

آیت ‌الله شبستری گفت: کودتا نوع دیگر تغییر حکومت در یک کشور است که به تحریک استعمارگران روی می‌دهد و  ایجاد نظام حاکم به شکل تحمیلی است.

وی ادامه داد: ریشه انقلابی که در کشور ایران روی داد هیچ کدام از این‌ها نبود، بلکه ریشه آن مسأله‌«‌اسلامیت» بود، به عبارتی از سال 42 به این سو نام انقلاب و دگرگونی نظام حاکم به رهبری امام راحل با صبغه اسلامی آغاز شد.

امام جمعه تبریز با تاکید بر این‌که انقلاب ما انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: هر چند در این انقلاب، فساد اقتصادی، اداری، فرهنگی و غیره نیز می‌تواند وجود داشته باشد؛ اما اسلامیت نظام به دلیل برخورداری از جامعیت و ظرفیت‌های بالا آنها را رفع می‌کند.

آیت‌الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح ابعاد شخصیتی امام راحل تصریح کرد: شخصیت‌ بی‌نظیر بنیانگذار انقلاب اسلامی توانست با تیزبینی، کیاست، ذکاوت، تدبیر، دور اندیشی و بینش صحیح سیاسی انقلابی را پدید آورند که الگوی آزدی‌خواهان جهان در راه مبارزه با جور و ستم شد.

وی همچنین هدف از انقلاب اسلامی را خدمت بی منت مسؤولان به مردم دانست و گفت: مسؤولان باید به مشکلات و مطالبات مردم رسیدگی کرده و از اطاله درخواست‌ها پرهیز کنند./935/پ202/س

ارسال نظرات