۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۲
کد خبر: ۷۴۲۵۴۸
حجت الاسلام والمسلمین لونی:

دفاع مقدس بسیاری از توطئه های دشمنان را خنثی کرده است

دفاع مقدس بسیاری از توطئه های دشمنان را خنثی کرده است
رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، دفاع مقدس را یکی از نسخه هایی دانست که توانسته توطئه های دشمنان خنثی کند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ولی الله لونی رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در نشست «نقش روحانیت در تبیین دفاع مقدس» که عصر امروز در سالن شهید دهقانی خبرگزاری رسا برگزار شد بیان داشت: خبرگزاری رسا نه فقط یک رسانه منفعل بلکه یک رسانه تهاجمی متکی بر بصیرت، استدلال، برهان و خبر است.

وی با اشاره به تشکیل نهاد روحانیت زیر سایه معصومین، عالمان دینی را پیشگامان جهاد اصغر و جهاد اکبر دانست و افزود: شهید اول و شهید ثانی بزرگانی بودند که در پایان تلاش های علمی فراوان به شرافت شهادت نائل شدند و این مهم نشان از تلاش مجاهدانه روحانیت دارد.

حجت الاسلام والمسلمین لونی با اشاره به موانعی که جلوه اجتماعی روحانیت را کمرنگ کرده است، تشریح کرد: محدودیت هایی در طول تاریخ وجود داشته است که سبب شده مباحث اجتماعی تر دین دیده، پرداخته و عرضه نشده است اما ناگهان در قرن گذشته فردی که نه سیاست خوانده و نه سیاستمدار اجرایی بوده است اما باور دارد که می شود بعد از هزاران سال ظرفیت اسلام را به سمت جامعه سوق داد.

وی با اشاره به معجزه بودن حرکت امام خمینی اظهار داشت: این انقلاب امانتی است به دست ما رسیده است و باید برای آن جانفشانی کنیم؛ امام خمینی در سال 47 نظریه ولایت فقیه را در عراق مطرح و عرضه کرد و رئیس جمهور آمریکا نیز گزارش این سخنان را خواسته بود تا از یک انقلاب جلوگیری کند اما چون تلقی درستی از معادلات دینی نداشت موفقیتی برای وی حاصل نشد.

تعداد بازدید : 0

رئیس مجمع طلاب شاهد جنگ هشت ساله را اقدام ابرقدرت ها برای برهم زدن شاکله انقلاب اسلامی دانست و افزود: یکی از معتادانی که در الیگودرز مشهور بود با ارشاد رفقای خود اعتیاد را ترک کرد و به جبهه ها اعزام شد و در فاصله کوتاهی با اقدامات شایسته به فرمانده گردان تبدیل شد و در پایان با رشادت و شهامت به شهادت رسید؛ جنگ ما انسان ساز بود.

وی با اشاره به قرارگیری دانشگاه به عنوان خط مقدم مبارزه در دوران اصلاحات تصریح کرد: دشمن در دانشگاه سرمایه گذاری فراوانی کرد تا آن را کانونی برای مبارزه با انقلاب قرار دهد اما پس از عدم موفقیت در این عرصه متوجه شد که حوزه به عنوان آغازگر انقلاب باید مورد هدف قرار گیرد؛ زمانی مرحوم بحرالعلوم فقه شیعه را در کنار فقه 4 مذهب تسنن تدریس می کرد و دل ها بین این مذاهب نزدیک بود اما دشمن به دنبال اختلاف اندازی بین مذاهب اسلامی رفت.

حجت الاسلام والمسلمین لونی با بیان اینکه ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی نتواست به اندازه کافی خاطر دشمن را آسوده کند، افزود: زدن کانون اصلی استکبارستیزی یعنی تشیع تبدیل به هدف دشمن شد از این رو تشیع لندنی توسط آن ایجاد شده است تا با ارائه الگوی خاص از ارادت به اهل بیت هیچ مزاحمتی برای این دشمنان ایجاد نکند؛ شیعه لندنی نیز نتوانست توفیقات لازم را کسب کند از این رو حربه جدیدی به کار گرفت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دشمن به دنبال این است شیعه ای زنده تر و مدرن تر تولید کند که تهاجمی عمل کرده و از درون هسته های انقلابی علیه انقلاب کار کند، تأکید کرد: با رهبری عجیب و خدایی آیت الله خامنه ای، دشمن به هیچ وجه موفق نخواهد شد؛ پوتین رئیس جمهور روسیه فیلسوف بسیار مغروری است که در مقابل رهبر معظم انقلاب مؤدبانه قرار می گیرد و در نقل قولی از وی آمده که ایرانی ها قدر رهبر خود را نمی دانند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: یکی از نسخه هایی که در همه عرصه های فردی و اجتماعی در نظام اسلامی توانسته است نقشه دشمنان را خنثی کند دفاع مقدس است زیرا چندین سال کشور را درگیر کرد و ارزش های فراوانی را به نمایش گذاشت. جبهه از جوانان ما عبد ساخت.

وی در در ادامه جهاد تبیین موفق در حوزه علمیه را فعالیت علمی گسترده در علوم انسانی اسلامی دانست و افزود: برای تبیین دین لازم است علوم انسانی اسلامی در حوزه رشد کند و بر مبنای وحی و توحید گزاره هایی معرفی شود زیرا امروزه دنیا با همین علوم و مبانی با ما در حال جنگ است.

حجت الاسلام والمسلمین لونی در پایان خاطرنشان کرد: پس از پایان جنگ متخصصانی که درکی از فضای رشادت و امدادهای غیبی نداشتند مسند امور را به دست گرفته و رزمندگان جان بر کف خانه نشین شدند اما اگر همان رزمنده در رأس امور قرار می گرفت تا از متخصصین استفاده کند شاکله اقتصادی کشور بسیار بهتر ساخته شده بود.

ارسال نظرات