۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۷۴۲۶۳۰
نماینده ولی فقیه در کرمانشاه:

وحدت، رمز بقای اسلام است

وحدت، رمز بقای اسلام است
کرمانشاه ـ آیت الله علما با اشاره به جایگاه وحدت در دین، از آن به عنوان رمز بقای عالم اسلام نام برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در همایش وحدت که با حضور شخصیت های دینی و ارشد این استان در شهرستان پاوه و به همت ماموستا ملاقادر قادری، امام جمعه شهرستان برگزار شد، از وحدت به عنوان رمز بقای عالم اسلام نام برد.

امام جمعه کرمانشاه با تبریک فرارسیدن میلاد پیامبر رحمت(ص) و هفته وحدت گفت: نمی توان راجع به رسول خدا(ص) سخن گفت زیرا رسول خدا(ص) مهیمن بر همه پیامبران و انسان هاست و خداوند ثنا گوی پیامبر(ص) است.

وی افزود: برای موفقیت امت مسلمان باید به رسول خدا(ص) اقتدا کنیم، زیرا در مقابل پیامبر(ص) همه کائنات خاضع هستند و این به خلق کریم پیامبر(ص) برمی گردد که الهی، قرآنی و خدایی است و این بهترین الگو برای همه است تا بدانیم چگونه با اهل خانواده رفتار کنیم.

نماینده ولی فقیه دراستان کرمانشاه اظهار کرد: امروز جهان استکبار به جای نفت و منابع زیر زمینی مغز های ما را می خواهد و اندیشه های جوانان ما را طلب می کند، لذا بایدبا تمسک به رفتار و گفتار پیامبر برای جوانان برنامه های بزرگ داشته باشیم و همه رفتار ما قرآنی باشد تا قرآنی باشیم.

این استاد برجسته حوزه های علمیه یادآور شد: اسلام با شعائرش زنده است و همه ما با برگزاری و شرکت در این مراسم شعائر را زنده می کنیم.

وی تصریح کرد: خداوند متعال تمام اعمال پیامبر(ص) را به عنوان شعائر معرفی کرده ولذا باید فرزندان خود را با شعائر آشنا کنیم، شعائر همین مراسم بزرگ است شعائر نماز است، شعائر تمسک به رفتار، گفتار و منش پیامبر اکرم(ص) است.

آیت الله علماء با اشاره به سرمایه های بزرگ مسلمانان خاطر نشان کرد: ما شخصیت های بزرگی اعم از شیعه و سنی داریم که باید به آن بزرگان اقتدا کنیم و با کمک هم آینده مسلمانان را بسازیم، لذا می بینیم یکی از سخنان مهم مقام معظم رهبری تبیین اسلام و قرآن است.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به امنیت گسترده کشور افزود: امروز امنیت کشور ما زبانزد است و این مرهون مدیریت مدبرانه رهبری معظم انقلاب و تلاش نیروهای ارزشمند نظامی و انتظامی است، لذا بدانید امروز شما قدرت بزرگ جهانی هستید و این به برکت پیامبر اکرم(ص) به برکت قرآن و اسلام و وحدت است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در پایان سخنان خود با اشاره به ثروت های انسانی و معنوی دنیای اسلام گفت: ما ملت و امت ثروتمندی از لحاظ فکری، علمی، محتوا و آگاهی هستیم دنیا به ما احتیاج دارد و این به برکت اسلام و قرآن و پیامبر رحمت(ص) است./1400/

ارسال نظرات