۱۲ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۷۴۲۶۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی قم:

ولی فقیه نعمتی بی‌بدیل در جمهوری اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی قم با بیان این‌که برای حفظ ولایت فقیه آماده هرگونه جان فشانی هستیم، گفت: جان خود را خالصانه و بی توقع برای حفظ رهبر معظم انقلاب، ولایت و روحانیت شیعه نثار می کنیم.
حجت الاسلام عباس اسكندري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام عباس اسکندری، مدیرکل تبلیغات اسلامی قم در همایش تجلیل از مبلغان برتر که صبح امروز در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد به نقش مبلغان حوزوی در شکل گیری انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران حاصل امر تبلیغ، شاهکار و هنر هنرمندی روحانیت شیعه است.

وی افزود: انقلاب اسلامی تابلوی زیبایی از مقاومت، ایثار و استقامت در برابر استکبار جهانی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم ابراز داشت: انقلاب اسلامی، امام خمینی‌(ره)، رهبر معظم انقلاب و شهدای گرانقدر برگ های زرین تاریخ روحانیت شیعه هستند که این افتخار با عزت، اقتدار و سربلندی حفظ خواهد شد.

حجت‌الاسلام اسکندری با بیان این‌که انقلاب اسلامی از دل تبلیغ‌ها، منبر رفتن ها و بیدارگری های مبلغان روحانی شکل گرفته است، تصریح کرد: پیش از انقلاب اسلامی مردم ایران در برابر قدرت های بزرگ منفعل بودند؛ اما بر اثر تبلیغ مبلغان روحانی روح ایثار و شهادت به آنها منتقل شد به طوری که اکنون پوزه ابرقدرت ترین قدرت ها را به خاک مالیده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به هوشیاری مردم ایران در برابر فتنه اخیر و حضور پرشور آنان در راهپیمایی نهم دی ماه اشاره کرد و گفت: آتشفشان قدرت ملت ایران در نهم دی ماه فوران کرد و تا دین، معنویت، توسل به اهل بیت(ع) همراه این ملت است، این آتشفشان خاموش شدنی نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم تصریح کرد: حضور پرشور مردم در راهپیمایی نهم دی ماه 88 را شاهد بودیم، اگر نهم دی ماه 1888 هم پیش آید به شرط این‌که انتقال مفاهیم ناب دین از سوی روحانیت به مردم متوقف نشود با کرامت ادامه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام اسکندری با اشاره به حساسیت امام خمینی‌(ره) و رهبر معظم انقلاب بر مسأله فرهنگ خاطرنشان کرد: بر مبلغان علوم دینی لازم است نگذارند مردم نسبت به دین، ولایت فقیه و رهبری انقلاب دچار تردید و شبهه شوند. آتشفشان قدرت ملت حاصل عشق آنان به دین، دیانت و رهبری است، اگر مردم در این ارتباط دچار تردید شوند دشمن به راحتی می تواند آتشفشان قدرت ملت را خاموش کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار عدم افراط و تفریط در امر تبلیغ شد و افزود: برخی منبری ها از ابتدا بدون این‌که آیه ای از قرآن و روایتی از اهل بیت(ع) را برای مردم بازگو و در این زمینه روشنگری کنند به تحلیل های سیاسی با رنگ های جناحی تند می پردازند که این عامل سبب ترد مردم می شود.

حجت‌الاسلام اسکندری با بیان این‌که عده ای دیگر هم بدون این‌که از انقلاب،‌ جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب سخن گفته و از اصول بنیادین نظام اسلامی ایران حمایت کنند به امر تبلیغ خود مشغولند، تأکید کرد: مگر می توان به جمهوری اسلامی که حاصل عمر یک عبد صالح و رنج ملت و خون شهدا است کاری نداشته و بدون رهبری زندگی کرد.

وی اضافه کرد: اکنون صبر دشمنان تمام شده و دیگر نمی توانند جمهوری اسلامی ایران را تحمل کنند به خاطر همین با شدیدترین ترفندها و دسیسه ها نظام اسلامی ایران را نشانه گرفته و اسلامیت آن را هدف قرار داده اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم تصریح کرد: تبیین اهداف انقلاب اسلامی برای نسل جوان یکی از وظایف مهم مبلغان علوم دینی است زیرا در این انقلاب فردی فاسد از مملکت اخراج شد و به جای آن یک فقه وارسته، مدیر و مدبر به حکومت رسید.

حجت‌الاسلام اسکندری در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به برخی افراد که به ارزش ولی فقیه در جامعه ایران پی نبرده اند با بیان این‌که بیگانه از حقایق و واقعیت است کسی که نتواند ارزش ولی فقیه را درک کند، گفت: ولی فقیه یک نعمت بی بدیل در جمهوری اسلامی ایران است که با هیچ نمونه ای قابل مقایسه نیست.

وی خاطرنشان کرد: امروز هیچ فردی را نمی توان به مانند رهبر معظم انقلاب در ساده زیستی، علم، دانش، هوشمندی، رشادت، شهامت، تیزبینی، قدرت و بزرگ منشی پیدا کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم در پایان با بیان این‌که برای حفظ ولایت فقیه آماده هرگونه جان فشانی هستیم، تأکید کرد: جان خود را خالصانه و بی توقع به پای رهبر معظم انقلاب، ولایت و روحانیت شیعه نثار می کنیم تا این نهال تنومندی که به برکت خون شهدا، مردم و برپایه اندیشه امام و رهبری به وجود آمده حفظ شود. /920/پ202/ص
ارسال نظرات