۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۶
کد خبر: ۷۴۲۷۹۱

تلاش ضدانقلاب در زاهدان چگونه با شکست مواجه شد؟

تلاش ضدانقلاب در زاهدان چگونه با شکست مواجه شد؟
تلاش ضدانقلاب در زاهدان برای احیای دوباره آشوب و اغتشاش با شکست مواجه شد و مردم به خوبی شرایط را مدیریت کردند.

درست هفتم مهرماه سال قبل بود که رسانه‌های معاند تلاش کردند تا زاهدان را به عنوان مرکز درگیری‌ها و اغتشاشات در کشور معرفی کنند تا بلکه بتوانند آبی گل آلود کنند، ماهی خود را صید کنند و کشور را دچار درگیری‌های قومی و قبیله‌ای نشان دهند. در این میان البته از هیچ تلاشی نیز فروگذار نکردند تا جایی که حتی دست به دامن گروه‌های تروریستی نیز شدند. اما داستان چه بود؟

وقتی دستان «جیش الظلم» از آستین اغتشاشات بیرون می‌زند

حکایت به روز جمعه ۸ مهرماه ۱۴۰۱ باز می‌گردد، درست بعد از نماز جمعه عده‌ای روبه روی کلانتری ۱۶ زاهدان شعار می‌دهند، فردی با اتوبوس به درب کلانتری حمله می‌کند و در همین حین از ساختمان‌های مجاور نیز به سمت کلانتری شلیک می‌شود؛ گلوله‌هایی که منجر به شهادت نیرو‌های انتظامی و مردم می‌شود.

روابط عمومی و تبلیغات قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه طی بیانیه‌ای در خصوص حادثه‌ تروریستی  زاهدان اعلام کرده بود: «صبح امروز یک تیم تروریستی ۴ نفره که قصد ورود به کلانتری ۱۶ زاهدان را داشت، با مقاومت جانانه کارکنان خدوم انتظامی مواجه و پس از هلاکت تمام تروریست‌ها اقدام کور تروریستی آن‌ها ناکام ماند.»

به نحوی که طبق اعلام استانداری ۵ پاسدار و جمعی از مردم و نیرو‌های بسیجی به شهادت می‌رسند. در میان درگیری‌ها، اما معاون اطلاعات سپاه استان سیستان و بلوچستان نیز به دست یک تک تیرانداز ترور می‌شود و ۳ کلانتری، دو مدرسه، خودرو‌های آتش‌نشانی و اورژانس و ده‌ها مغازه به آتش کشیده شد.

سالگرد اغتشاشات در زاهدان

و بازهم مانند ادوار گذشته تمام تلاش رسانه‌های معاند این بود که این تروریست‌ها را «مردم» بنامند، اما خیلی زود دستان گرگ از آستین اغتشاشات بیرون می‌زند.

ماجرا زمانی دردناک‌تر میشود که دو جسد از نیرو‌های گروهک تروریستی جیش الظلم با نام‌های عبدالمجید ریگی و یاسر شه کشف می‌شود؛ با گذشت زمان، اما دست گروه‌های تروریستی به صورت عیان‌تر از آستین اغتشاشات بیرون زد و  گروهک تروریستی «جیش الظلم» با انتشار بیانیه‌ای مسولیت حمله تروریستی به  کلانتری ۱۶ زاهدان را بر عهده گرفت.

اینجا زاهدان؛ همه چیز آرام آرام ....

حالا یکسال زمان گذشته است، اما معاندان ایران دست از شرارت‌های خود برنداشته و از هر فرصتی برای خیالبافی و دروغ پردازی‌های خود استفاده می‌کردند؛ چه فرصتی هم برایشان بهتر از سالگرد حادثه تروریستی زاهدان؟

تشویق‌های رسانه‌های تروریستی نظیر اینترنشنال، من و تو، بی بی سی و... تا لحظات آخر ادامه داشت، اما زمان اتفاق دیگری را رقم زد ...

روز جمعه مدام اخبار و تصاویری در فضای مجازی رسانه‌های بیگانه دست به دست میشد و در آن ادعا می‌شد که مردم سیستان وبلوچستان با نیرو‌های امنیتی درگیر شدند. صحبت‌هایی که البته در عالم واقعیت خبری از آن‌ها نبود.

استاندار سیستان و بلوچستان

محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در این باره به ما گفت: رسانه‌های بیگانه  در تلاش بودند تا اغتشاشات را به راه بیاندازند و زمانی که دیدند از اغتشاشات خبری نشد در تلاش برای سیاه نمایی و دروغ هستند. مردم سیستان و بلوچستان هم مانند روز‌های دیگر در حال زندگی معمولی هستند. مردم سیستان و بلوچستان خدا را شکر مردمی مومن، متدین، انقلابی هستند.  

وی با اشاره به نه گفتن مردم سیستان و بلوچستان به ضد انقلاب تاکید کرد: مردم این استان نشان دادند که پای نظام و انقلاب ایستاده اند.

تلاش ضدانقلاب در زاهدان با شکست مواجه شد

علاوه بر این مهدی شمس‌آبادی دادستان مرکز استان سیستان وبلوچستان نیز درباره واقعیت روز جمعه در سیستان و بلوچستان بیان کرد: برخلاف فراخوان‌هایی که از روز‌های قبل برای ایجاد تجمع در استان منتشر شده بود، مردم به خوبی شرایط را مدیریت کردند، در فراخوان‌ها شرکت نکردند و اتفاق خاصی هم رخ نداده است. نمازگزاران در مسجد مکی حاضر و بعد از اقامه نماز مسجد را ترک کردند. از صبح جمعه تردد در شهر شرایط عادی را داشت و تیراندازی رخ نداد.

او همچنین درباره تصاویر منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر زخمی شدن عده‌ای از شهروندان اطراف مسجد مکی افزود: این تصاویرجدید نیست و هیچ اتفاقی رخ نداده است.

حکایت مردمی که «آنها» را باور نداشتند...

سیدمجید میراحمدی معاون امنیتی-انتظامی وزیر کشور نیز دراین باره بیان کرد: بعد از شکست پروژه معاندین و ضدانقلاب در ۲۵ شهریور امسال آن‌ها تلاش کردند با فراخوان سراسری و با استفاده از همه ظرفیت‌هایشان برای شرکت در نمازجمعه این هفته زاهدان و ایجاد اغتشاش و درگیری بعد از اتمام خطبه‌های نمازجمعه و تکرار سناریوی حوادث سال گذشته و کشته‌سازی، مجدداً ناامنی و آشوب را در این استان رقم بزنند و آن را به سایر شهر‌های کشور نیز توسعه دهند و به اغتشاش‌گران تنفس مصنوعی بدهند. اما مردم زاهدان در قبال این فراخوان‌ها هوشیار بودند و بعد از اتمام نمازجمعه به جز ۴۰-۳۰ نفر از اراذل و اوباش که شعار‌هایی سر دادند با بی‌اعتنایی سایرین مواجه و از ترس به داخل مسجد برگشتند تا از برخورد و دستگیری نیرو‌های امنیتی و انتظامی درامان باشند. بقیه نمازگزاران با آرامش و بدون هرگونه اقدامی و بی‌اعتنایی کامل محل را ترک کردند و این هم شکست دومی بود که ضدانقلاب بعد از ۲۵ شهریور با آن مواجه شد. شهر در شرایط کامل عادی و آرام است.

شکست اپوزیسیون

حالا سیستان و بلوچستان مانند هر روز آرام است، مسئولان در تلاشند و مردم پای نظام ایستاده اند. آن طرف اما سران اپوزیسیون اعتراف کردند: مردم ما را باور نمی‌کنند؛ همین مردم نوار‌های کاست امام خمینی را باور کردند، اما ما با این همه رسانه و برنامه را باور نمی‌کنند؛  اپوزیسیون متوهم است؛  فراخوان‌های رضا پهلوی، شاخص‌ترین فرد اپوزیسیون هم مورد استقبال قرار نگرفت؛ هر چه ائتلاف و شورا و... تشکیل دادیم همگی منهدم شد...

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات