۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۷۴۲۸۳۰
آیت‌الله موسوی اصفهانی در گفت‌وگو با رسا:

وحدت سبب پیروزی انقلاب اسلامی و استمرار آن شد

وحدت سبب پیروزی انقلاب اسلامی و استمرار آن شد
نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه وحدت باعث پیروزی انقلاب اسلامی و استمرار آن تا امروز شده است، گفت: اتحاد و هم دلی در بین مردم باید به نسل بعد منتقل شود.

آیت‌الله سید مصطفی موسوی اصفهانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا با تبریک به مناسبت میلاد رسول گرامی اسلام (ص) گفت: قرآن کریم با «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا» بر وحدت جامعه اسلامی تأکید کرده است؛ این چنگ زدن به ریسمان الهی همان محور قرار دادن اعتقاد به توحید، معاد و نبوت است؛ اتحاد با تکیه بر این محور، باعث پیروزی اسلام در صدر اسلام شد.

وی با تعریف جریان ایجاد وحدت بین اوس و خزرج به وسیله پیامبر و اختلافات پیشین آن‌ها ابراز داشت: پیامبر گرامی اسلام وحدت، اتحاد، برابری و برادری را در امت اسلامی به صورت عملی اجرا کردند و با «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ» توانستند امت واحده، توحیدی و باعث نور و سعادت دنیا و آخرت را در صدر اسلام تشکیل دهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: ائمه اطهار (ع) هم با وجود تمام اتفاقات بعد از نبی مکرم اسلام و ظلم و ستمی که به ایشان روا شد، از وحدت امت اسلامی پشتیبانی کردند؛ حتی به شیعیان خود دستور دادند در نماز جماعت اهل سنت حاضر شوید و به عیادت و تشییع جنازه آن‌ها بروید و به طور خلاصه ارتباطات اجتماعی را برقرار کنید.

وی در بیان خدمات امام خمینی (ره) به جهان اسلام اظهار داشت: امام راحل با ایجاد وحدت در امت اسلامی توانست طاغوت دو هزار و پانصد ساله سلطنتی ایران را بشکند و حکومت اسلامی و الهی تشکیل دهد؛ مقام معظم رهبری نیز از این اتحاد، وحدت، برابری و برادری پشتیبانی کرد.

آیت‌الله موسوی اصفهانی تصریح کرد: امت اسلامی باید بداند، شیعه، سنی، عرب یا عجمی که بخواهد امت اسلامی را از هم جدا کند، به دنبال ضعیف کردن اسلام و مسلمانان است؛ ما از اتحاد صدر اسلام استفاده کردیم و در چهل سال برپایی جمهوری اسلامی توانستیم به موفقیت‌های روز افزون دست یابیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در ابعاد مختلف بویژه هشت سال دفاع مقدس، وحدت و اتحاد سپاه، ارتش، بسیج، نیروهای مردمی، روحانیت و دانشگاه و سایر اقشار مردم باعث شد که به پیروزی برسیم؛ امروز هم صدا و سیما، مسئولان، تریبون داران، ائمه جماعات و جمعه و دیگران به صورت حقیقی و مجازی باید شیرینی اتحاد را به نسل بعد منتقل کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: نسل آینده ما باید مواظب باشند مبادا تحت تأثیر القائات خارجی قرار گیرند؛ مردم ما نباید همبستگی و اتحاد خود را از دست بدهند؛ بلکه باید با امید و اتحاد، با تکیه بر «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا» روز به روز موفق‌تر و سرفرازتر باشند.

محمود لطیف

ارسال نظرات