۱۲ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۷۴۲۹۴
رییس بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر:

خواص قدرت طلب و بی بصیرت به ایجاد فتنه در کشور کمک کردند

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر گفت: استکبار جهانی از خواص قدرت طلب، ساده لوح و بی بصیرت برای پیشبرد مقاصد خود سواستفاده می کند و همین افراد به ایجاد فتنه در کشورمان کمک کردند.
سيد حميد روحاني، رييس بنياد تاريخ پژوهي ايران معاصر


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت الاسلام سید حمید روحانی، رییس بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر، روز گذشته در مراسم یادواره 65 شهید شهرک البرز شاهرود با اشاره به سی و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: سلب اعتماد از مردم و بی هویت کردن مردم از سیاستهای اصلی رژیم شاه بود.

وی گسترش فساد و فحشا در بین جوانان را از سیاستهای اصلی رژیم شاه عنوان کرد و اظهار داشت: امروز همین سیاست از سوی استکبار جهانی دنبال می شود.

این مورخ تاریخ انقلاب اسلامی، اولین ویژگی امام خمینی (ره) را شناخت از اسلام و به کار بستن آن عنوان کرد و افزود: اولین کاری که امام کرد هویت بخشیدن به مردم بود که باور کنند انسانند و خیلی از کارها را خودشان می توانند انجام دهند و ذلت پذیری و ضعفی که در مردم وجود داشت را از آنان گرفت. امام راحل (ره) به مردم ایمان بخشید آن ایمانی که نفس مطمئنه در مردم وجود دارد و در راه دین و قرآن و ایمانشان فداکاری کنند.

حجت الاسلام روحانی، افزود: امام (ره) مردم را به مساله ولایت کاملا آشنا ساخت و مردم هم به درستی شناختند و عمل کردند به طوری که سر در راه رهبری گذاشتند. ایجاد اتحاد در بین مردم را از دیگر ویژگی های بود که سبب شد مردم در راه اسلام بپاخیزند و از جان خود بگذرند و چنین تحول عظیمی به وجود آید. امروز استکبار می خواهد نسل جوان ما را از ایمان دور کند و توسط مزدوران داخلی و جریان های فتنه ای که به صحنه آمده اند می خواهد سلاح ایمان را بگیرد و اندیشه سکولاریسم را ترویج دهد.

وی تصریح کرد: استکبار جهانی از سه دسته خواص قدرت طلب، ساده لوح و بی بصیرت برای پیشبرد مقاصد خود سواستفاده می کند و همین افراد به ایجاد فتنه در کشورمان کمک کردند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر با بیان اینکه آدمهای ساده لوح همیشه برای اسلام مصیبت بوده اند افزود: همین ساده لوحان در مقابل امام علی (ع) ایستادند و در حادثه عاشورا باور کردند امام حسین (ع) اشتباه می کند و حق با یزید است.

این مورخ تاریخ انقلاب اسلامی با بیان اینکه امروز برخی زمزمه می کنند که حق و باطل با هم مخلوط شده است اظهار داشت: بر خلاف این حرف، حق و باطل خیلی مشخص و روشن است یک طرف رهبری با ملت بی پناه که جز خدا پناهی ندارند وجود دارد و طرف دیگر جریانی است که پشت سر آنها انگلیس، آمریکا و اسراییل، بهاییت، منافقین، سلطنت طلبان و وطن فروشان قرار دارند پس چطور حق را از باطل تشخیص نمی دهید. اگر می خواهید خط امام و راه امام را ادامه دهید باید همان راه امام را در پیش بگیرید.

وی با بیان اینکه همه ما در معرض خطر انحراف از راه امام (ره) هستیم گفت: وقتی در سال 67 به اتفاق کروبی به منتظری نامه نوشتیم باور نمی کردم روزی کروبی خودش همان راه را دنبال کند. معلوم نیست فردا به چه بیراهه ای دچار شویم عاقبت به خیری کار سختی است. ما اگر می خواهیم راه و آرمانهای امام را پاس بداریم و نیروی وفادار رهبری باشیم باید همه شئون اسلامی را رعایت و مراقبت کنیم.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر با بیان اینکه حضور مردم در صحنه بزرگترین موفقیت برای نظام است و بزرگترین آسیب را به دشمن می رساند گفت: حرکت حماسی مردم در نهم دی ماه دشمن را مایوس و فتنه گران و فریب خوردگان را به تجدیدنظر واداشت.

حجت الاسلام روحانی در پاسخ به سوالی در خصوص سرانجام هاشمی رفسنجانی، گفت: نامه هاشمی رفسنجانی به رهبر معظم انقلاب که حتی در آن سلام هم نکرده بود یک حرکت نابجا بود و جرقه ای بود که آتش فتنه را شعله ور ساخت.

وی افزود: آن چه مهم است این است که ایشان متنبه شده باشند و سر به راه رهبری بگذارند چون راه ایشان راه درستی نبود./960/پ202/ص

ارسال نظرات