۱۲ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۷۴۲۹۶
با حضور مراجع تقلید؛

مراسم پرده برداری ضریح مطهر امام زاده موسی مبرقع برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم پرده برداری از ضریح مطهر امام زاده موسی مبرقع و همچنین تکمیل طرح مرمت و بهره برداری از بقعه چهل اختران با حضور مراجع تقلید، مسئولان حوزوی و استانی در قم برگزار شد.
آيت الله مقتدايي در مراسم رونمايي از نخستين شبکه نصب شده بر روي ضريح جديد اباعبدالله الحسين در قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم پرده برداری از ضریح مطهر امام زاده موسی مبرقع و همچنین تکمیل طرح مرمت و بهره برداری از بقعه چهل اختران با حضور حضرات آیات صافی گلپایگانی، نوری همدانی از مراجع تقلید، آیت الله مقتدایی مدیر حوزه های علمیه، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی امام جمعه قم، حجت الاسلام موسی پور، استاندار قم، و دیگر مسئولان استانی در مکان مقدس امام زادگان چهل اختران قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش حجت الاسلام غلامرضا ناظمی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم در این مراسم با ارائه گزارشی از روند بازسازی این مکان مقدس اظهار داشت: روند بازسازی این مکان به همت اداره کل اوقاف و با مشارکت میراث فرهنگی استان قم انجام شده است.

وی از وجود بیش از چهارصد امام زاده در قم خبر داد و گفت: امام زاده موسی مبرقع (ع) فرزند بلافصل امام جواد (ع) می باشد.

مدیر کل اوقاف استان قم با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت تبدیل شدن امام زادگان و بقای متبرکه به قطب های فرهنگی تصریح کرد: اداره کل اوقاف استان قم در همین راستا طرح جامع بقای متبرکه و امام زادگان استان را در حال اجرا دارد که در این طرح در کنار بقای متبرکه مراکز فرهنگی ایجاد خواهد شد.

وی تصریح کرد: بقعه متبرکه امام زاده موسی مبرقع مورد توجه بزرگان، مراجع تقلید، علما و دیگر اقشار مردمی است که همواره از این مکان مقدس زیارت می کنند.

حجت الاسلام ناظمی با اشاره به هزینه های انجام شده برای نصب ضریح امام زاده موسی مبرقع و همچنین مرمت ساختمان بقعه امام زادگان چهل اختران بیان داشت: برای سرداب ایجاد شده و همچنین تعمیرات اساسی ساختمان بقعه چهل اختران حدود 123 میلیون تومان و برای استحکام بخشی بازسازی قبور ، درب و پنجره، اصلاح سیستم گرمایشی این مکان مقدس نیز 58 میلیون تومان هزینه شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به مشکلات مکان دسترسی این بقعه امامزادگان چهل اختران یاد آور شد: با هماهنگی های صورت گرفته با استاندار قم مقرر شده است تا نسبت به بازسازی و تملک اراضی منتهی به این مکان مقدس اقدامات لازم انجام شود./924/پ202/ع

ارسال نظرات