۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۷۴۳۱۱۴

توصیه کنعانی به دولتمردان آمریکایی،‌ آلمانی و انگلیسی

توصیه کنعانی به دولتمردان آمریکایی،‌ آلمانی و انگلیسی
سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اعتصاب کارکنان در آمریکا، آلمان و انگلیس خطاب به مقامات این کشورها گفت: ‏به جای اظهارات مداخله‌جویانه و مغرضانه و اظهار نگرانی دروغین در خصوص زنان و دختران ایرانی، نگران کارکنان خود باشید.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، پنج ایالت آمریکا در روز چهارشنبه شاهد برگزاری اعتصاب کارمندان بهداشتی و بخش‌های مراقبت‌های بهداشتی بود. بر این اساس، ۷۵ هزار کارمند بهداشتی در پنج ایالت «کالیفرنیا»، «کلرادو»، «اورگان»،« ویرجینیا» و «واشنگتن دی سی» در اعتراض به کمبود حقوق و دستمزد خود دست به اعتصاب زدند.

پرستاران، دستیاران بهداشت و سونوگرافیست‌ها، تکنسین‌های بخش رادیولوژی، جراحی، داروسازی و اورژانس در این اعتصاب‌ها شرکت کردند.

از سوی دیگر هزاران پزشک آلمانی روز دوشنبه در اعتراض به سیاست‌های بهداشتی و اقدامات ریاضتی دولت «اولاف شولتز» صدراعظم این کشور، مطب‌های خود را تعطیل کردند.

در همین خصوص ناصر کنعانی ‏سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) ۱۳ مهر ماه در پیامی به زبان انگلیسی در شبکه اجتماعی ایکس خطاب به مقامات این کشورها نوشت: ‏به جای اظهارات مداخله‌جویانه و مغرضانه و اظهار نگرانی دروغین در خصوص زنان و دختران ایرانی، نگران کارکنان مراقبت‌های بهداشتی، پرستاران و بیماران آمریکایی، آلمانی و انگلیسی باشید و به اوضاع نگران‌کننده آنان سر و سامان دهید.

انگلیس نیز روز گذشته شاهد برگزاری اعتصاب رانندگان ۱۶ شرکت ریلی این کشور بود.

انگلیس و چند کشور اروپایی از جمله آلمان و فرانسه از سال ۲۰۲۲ شاهد دست به گریبان بحران اقتصادی و هزینه‌های معیشتی هستند که افزایش تورم و نارضایتی در بین بخش‌های مختلف این کشورها را به همراه داشته است.

ارسال نظرات