۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۷۴۳۱۲۱
حجت الاسلام معصومی خبر داد؛

بیان ۶۸ نکته مهم درباره شخصیت آیت الله ناصری در همایش سالک الی الله

بیان ۶۸ نکته مهم درباره شخصیت آیت الله ناصری در همایش سالک الی الله
دبیر همایش سالک الی الله از بیان ۶۸ نکته مهم درباره شخصیت مرحوم آیت الله ناصری اصفهانی از سوی سخنرانان و علما در این همایش یک روزه خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مسعود معصومی دبیر همایش سالک الی الله در همایش «سالک الی الله» تبیین سیر و اندیشه اخلاقی، تربیتی و مهدوی آیت الله ناصری اصفهانی که عصر امروز در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد با اشاره به لزوم برگزاری چنین همایش‌هایی در مقام تجلیل بزرگان و شخصیت‌های برجسته علمی و اخلاقی بیان داشت: هدف از برگزاری همایش سالک الی الله شناخت و شناساندن سلوک چهره‌ای صدیق و نیک عصر خود همچون آیت الله ناصری اصفهانی است.

وی افزود: مسئله اخلاق در دو حوزه علمی و عملی قابل به کارگیری و بررسی می‌باشد و باید حوزه های علمیه به مسئله اخلاق اهتمام ویژه‌ای داشته باشند؛ اما متاسفانه امروزه شاهد کاستی‌های مسئله اخلاق در حوزه‌های علمیه هستیم که لازم است این کاستی‌ها برطرف شود.

دبیر همایش سالک الی الله با بیان اینکه در حوزه‌های علمیه نیازمند توسعه فضای سلوک و تخلّق الی الله هستیم تاکید کرد: باید مسئله «حکمت» در حوزه‌های علمیه روزبه روز محکم‌تر و بیشتر شده و اخلاق سکولار از سوی حوزه‌های علمیه مورد انتقاد قرار گیرد.

حجت الاسلام معصومی بیان داشت: آیت الله ناصری اصفهانی فردی عالم، مهاجرالی الله، دارای اساتیدی بلند مرتبه و الگویی عملی برای مردم با رویکرد انقلابی و با بیانی جذاب بود و دارای شخصیتی سالک الی الله و برخوردی جذاب با مردم داشت.

وی در ادامه تواضع آیت الله ناصری در برخورد با دیگران، ارائه جواب‌های متناسب با مخاطبان، توجه به رفع مشکلات مراجعه کنندگان و داشتن سلوک فردی و اجتماعی را از دیگر خصوصیات آیت الله ناصری اصفهانی بیان کرد که در این همایش بر آنها پرداخته شد.

حجت الاسلام معصومی با بیان اینکه آیت الله ناصری اصفهانی به تبلیغ اهتمام ویژه‌ای داشت، هدف از برگزاری همایش سلوک الی الله را ارائه الگوی مناسب در زمینه های مختلف برای جامعه عنوان کرد.

وی در پایاناظهار داشت: همایش سلوک الی الله که در طول یک روز برگزار شد، تعداد ۶۸ نکته مهم درباره شخصیت مرحوم آیت الله ناصری اصفهانی از سوی سخنرانان و علما مطرح و بیان شد.

ارسال نظرات