۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۷۴۳۱۳۰
امام جمعه شهرستان پاوه:

در عصر فتنه قرار داریم/ باید هوشیار بود

در عصر فتنه قرار داریم/ باید هوشیار بود
کرمانشاه ـ ماموستا قادری گفت: ما در عصر فتنه قرار داریم اگر هوشیار نباشیم، موبایل‌هایی که در دست ما هستند دین و شرف و کرامت را از ما می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان کرمانشاه، مراسم جشن میلاد پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد المصطفی(ص) ویژه خواهران با حضور هزار نفر از بانوان شهرستان پاوه در مسجد جامع این شهر برگزار گردید.

ماموستا ملاقادر قادری در این مراسم در سخنانی اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم در خصوص زن و مرد می‌فرماید: «وَمِنْ آياتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِكُمْ أَزْوَاجًا لِتَسْکُنُوا إِلَیْهَا وَجَعَلَ بَیْنَکُمْ مَوَدَّةً وَرَحْمَةً إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَاتٍ لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ» یکی از نشانه های قدرت من این است که از جنس مردان و زنان رفیقی برایشان خلق کرده ام که در کنار هم به آرامش برسند و میان آنها محبت و رحمت برقرار کرده ام این امر برای کسانی که دارای فکر باشند نشانه ای از قدرت خداوند است.

امام جمعه شهرستان پاوه گفت: زن و مردی که ممکن است اهل یک شهر و یک منطقه نباشند با یک عقد شرعی به هم محرم می‌شوند و بین آنها مودت و رحمت ایجاد می‌شود. این مسئله در دین خیلی مهم و زن مورد احترام خداوند متعال و رسول‌الله است.

وی افزود: پس جایگاه زن در اسلام خیلی ارزشمند است، زنان نصف جمعیت جامعه‌اند و نصف دیگر که مردان هستند از زنان متولد شده‌اند و توسط آنان تربیت و آموزش دیده‌اند؛ پس در واقع زنان نصف جامعه‌اند و نصف دیگر نیز جامعه پرورش‌یافته آنان هستند. زنان هم مادر و هم خواهر و هم رفیق ما در زندگی هستند و جای احترام و تکریم‌اند.

ماموستا قادر ادامه داد: در عصر پیامبر بزرگوار اسلام زنان مدینه جمع شدند و خدمت فاطمه زهرا (ع) رفتند و عرض کردند: ای دختر رسول‌الله پدر بزرگوارتان همواره برای مردان موعظه می‌کند به ایشان بفرمایید به ما زنان هم مهلتی بدهند در مسجدالنبی در حضور ایشان مطالبی یاد بگیریم؛ پیامبر اسلام (ص) روزهای سه‌شنبه را برای زنان مدینه در نظر گرفتند و در این روز زنان مدینه به خدمت رسول‌الله (ص) می‌رفتند و از محضر مبارک ایشان درس‌های زیادی می‌آموختند.

وی بیان داشت: پیامبر اسلام و یارانش از مدینه پیاده و سواره خون داده‌اند تا اسلام را به منطقۀ ما آوردند. خداوند تبارک‌وتعالی به ما می‌فرماید: «لَقَد مَنَّ اللهُ عَلیَ المؤمِنین إذ بَعَثَ فیهِم رَسولاً مِن أنفُسِهِم» ای مردم بر شما منت نهاده و پیامبری را برای شما فرستاده‌ایم؛ لذا شما هم باید شاکر باشید و هم به آن پیامبر احترام بگذارید.

امام جمعه شهرستان پاوه گفت: ما اگر جشن میلاد را برگزار می‌کنیم در حقیقت شکر خداوند و پیامبر را به‌جای آورده‌ایم. اگر شما امروز به اینجا آمده‌اید شکر خداوند را به‌جای آوردید که به‌واسطهٔ رسول‌الله (ص) مسلمان و اهل دین و حجاب و نماز و جماعت هستید.

ماموستا قادری تصریح کرد: در آیۀ دیگری خداوند تبارک‌وتعالی می‌فرماید: «لَقَدْ کانَ لَکُمْ فی رَسوُلِ اللهِ أُسوَةٌ حَسَنةَ» شما باید از رسول الله اخلاق و درس یاد بگیرید زیرا او اسوه و الگوی حسنه برای کل بشریت است.

وی ادامه داد: پس ما برای پیامبر عزیز اسلام احترام قائلیم و آن بزرگوار می‌فرماید: «إذا أرادَ اللهُ بِأهلِ بیتِ خَیراً یُفَقِّههُ فی الدّین» خداوند تبارک‌وتعالی به هر خانواده‌ای اراده خیر داشته باشد، آن خانواده اهل دین و نماز و قرآن هستند. خانواده شما باید به شما افتخار کند ما هم افتخار می‌کنیم و اسلام هم افتخار می‌کند و پیامبر اسلام هم خوشحال است که شما اهل دین هستید.

این عالم اهل سنت اظهار کرد: ما در عصر فتنه قرار داریم اگر هوشیار نباشیم، موبایل‌هایی که در دست ما هستند دین و شرف و کرامت را از ما می‌گیرند. خداوند متعال خطاب به پیامبر عزیز اسلام می‌فرماید: «یَا أَيُّهَا النَّبِيیّ قُلْ لِأَزْوَاجِکَ وَبَنَاتِکَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلَابِیبِهِنَّ ذَٰلِکَ أَدْنَی أَنْ یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِیمًا» ای رسول؛ به همسران و دخترانت و به زنان مسلمانان اعلام کن وقتی از خانه بیرون می‌روند، پوشش اسلامی را رعایت کنند. اگر این گونه باشند آنان مسلمان و اهل دین هستند.

امام جمعه شهرستان پاوه گفت: خواهران محترم، اوراماناتی که من و شما درآن زندگی می‌کنیم، جای عرفان و دین و حجاب و پوشش اسلامی بوده است. شهید ماموستا شیخ الاسلام زیاد به پاوه می‌آمد وقتی از ایشان دلیل آمدن را سئوال می‌کردم، می‌گفت: پاوه و اورامانات جای عرفا و علما و مشایخ بزرگوار بوده است و از آمدن به پاوه لذت می‌برم؛ از شما خواهران خواهش می‌کنم هشیار باشید فرهنگ و پوششمان عوض نشود. والله عزت، شخصیت و کرامت زن مسلمان آن است که پوشش اسلامی داشته باشد.

ماموستا قادری تاکید کرد: از شما خواهش می‌کنم اجازه ندهید دخترانتان بی حجاب باشند. وقتی من و شما می‌میریم، بعد از مرگ چیزی که به درد ما می‌خورد اولاد صالح است. وقتی که شما برای پدرو مادر خود دعا می‌کنید، روح آنها در قبر آرامش می‌گیرد. پس همانگونه که شما برای پدر و مادرتان دعای خیر می‌کنید، فرزندانی را پرورش دهید که برای شما دعای خیر کنند. آنچه بعد از مرگ برای ما می‌ماند، صدقۀ جاریه، خدمت علمی و دعای فرزندان است.

امام جمعه شهرستان پاوه گفت: خواهران محترم، دشمن می‌خواهد حریم خانواده ما شکسته شود و فرزندان به والدین خود احترام نگذارند و بی بندو باری در جامعه حاکم شود و کسی نتواند امر به معروف و نهی از منکر نماید./1400/

ارسال نظرات