۱۳ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۰:۴۴
کد خبر: ۷۴۳۲۴
پایانی/ معاون اول قوه قضاییه:

بستر فتنه های اخیر توسط مدعیان طرفداری از خط امام فراهم شد

خبرگزاری رسا ـ معاون اول قوه قضائیه گفت: متاسفانه این مدعیان خط امام، قاعده بازی را بهم زده و برخلاف ادعاهای خود خط امام را مورد تحریف قرار داده و قانون شکنی کردند.
حجت الاسلام رييسي، معاون اول قوه قضاييه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رییسی معاون اول قوه قضائیه، شب گذشته در نشست بصیرت که در مسجد اهل البیت قم برگزار شد در سخنانی با اشاره به حوادث و اتفاقات ناگوار فتنه های بعد از انتخابات اظهار داشت: بستر این فتنه ها توسط افرادی فراهم شد که مدعی حمایت و پیروی از خط امام و نظام بودند و این موضوع مهم ترین تلخی و سختی این فتنه بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری بیان داشت: رهبری همواره تاکید کردند و هشدار دادند که بستر سازی برای دشمن نکنید اما این افراد به بهانه های مختلف از جمله تقلب در انتخابات و دیگر مسائل، بستر فتنه را فراهم کرده و قانون را بهم زدند.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: متاسفانه این مدعیان خط امام قاعده بازی را بهم زده و برخلاف ادعاهای خود، خط امام را مورد تحریف قرار دادند و قانون شکنی کردند.

وی بیان داشت: این افراد بر خلاف سخن رهبری حرکت کرده، وحدت جامعه را بهم زده و راه امام و خط این بزرگوار را مورد اهانت و تحریف قرار دادند و متاسفانه برخی از مدعیان پیروی از خط امام بعد از این اهانت ها دم برنیاوردند.

استاد حوزه و دانشگاه در تحلیل خود از این اتفاقات ناگوار گفت: در این جریان ابتدا خط تقلب سوار بر موج شد و سپس دشمن سوار بر موج تقلب شد و بعد از آن هم تقلب سوار بر موج تردید شد و دشمنان قسم خورده انقلاب میدان پیدا کردند.

وی با انتقاد شدید از موضع گیری های دو پهلوی برخی ازخواص و نخبگان ابراز داشت: در این حوادث، امر بر بسیاری از افراد مشتبه شد و از افرادی که حتی توقع هم نداشتیم سخنان و اظهارات بسیار غیر منصفانه ای را شنیدیم.

معاون اول قوه قضائیه تاکید کرد: این افراد که با بهانه ها و سخنان خود نظام را متهم کردند چه بدانند و چه ندانند ابزار دشمن هستند و لو اینکه در ظاهر اعلام کنند ما دنبال اعتراض هستیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: این افراد جرم بسیار بزرگی را مرتکب شدند و هرگز جرم آنها بخشودنی نیست، ملت و امام راحل هم از ظلم بزرگ این افراد به انقلاب و کشور نمی گذرد.

حجت الاسلام  رئیسی از جدیت و اراده قاطع دستگاه قضا برای برخورد با سران فتنه و فتنه گران خبر داد و تصریح کرد: کسانی که علیه نظام و مقدسات و عاشورا شعار دادند و به عزاداران اهانت و جسارت کردند حکم آنها نیزمشخص است و افرادی که با نظام اعلام جنگ کردند در حکم محارب هستند و قطعا احکام متناسب به این موضوع باید در حق آنها اجرا شود و ما حتی یک گام از این مهم عقب نشینی نخواهیم کرد.

وی با اشاره به حضور حماسی مردم در نهم دیماه تاکید کرد: حضور مردم در این راهپیمایی در جای جای ایران اسلامی جلوه یوم الله بود و با این حضور حجت بر همه تمام شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اظهارنظر برخی از افراد مبنی بر عفو و گذشت افرادی که این جریان ها را به راه انداختند اظهار داشت: در فتنه گام اول و مهم برخورد قاطع و جانانه است گام دوم تبیین جریان فتنه است و گام سوم نیز روشنگری است.

وی تاکید کرد: در این اتفاقات ابتدا باید با فتنه گران و جریان فتنه برخورد و عدالت را اجرا کرد و بعد سراغ رافت اسلامی رفت، اما متاسفانه برخی ها هنوز دادگاه رسیدگی برگزار نشده دم از عفو می زنند در حالی که عفو در اختیار مقام معظم رهبری است و وظیفه امروز دستگاه قضا برخورد با مجرمین است.

معاون اول قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: امروز اراده بسیار قوی و مستحکمی در دستگاه قضا برای برخورد با افرادی که در برابر انقلاب و نظام ایستادند وجود دارد و دست اندرکاران این قوه در حال بررسی دقیق این موضوع هستند و انشالله نتایج این موضوع به اطلاع مردم شریف ایران خواهد رسید.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت دهه مبارک فجر بر ضرورت حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن ماه تاکید کرد و گفت: 22 بهمن ماه مردم با حضور خودشان جلوه های عشق و ارادت خود را به نظام و ارزش های متعالی آن نشان خواهند داد و با حضور پرشور مردم کسی جرات نخواهد کرد آهنگ مخالف با ملت در این مراسم بزند. /924/پ202/ج

ارسال نظرات