۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۷۴۳۳۷۸
آیت‌الله رمضانی در گفت‌وگو با رسا:

حامیان فرقه ضاله بهائیت افرادی مسأله‌دار هستند

حامیان فرقه ضاله بهائیت افرادی مسأله‌دار هستند
شاگرد برجسته علامه حسن زاده آملی بهائیت را تنها یک حزب سیاسی و مذهب ساختگی و جعلی توصیف کرد و گفت: حامیان این فرقه ضاله افرادی مسأله‌دار هستند.

آیت‌الله حسن رمضانی استاد فلسفه و عرفان اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا با اشاره به مباحث مطرح شده درباره بهائیت و پیوند دادن این فرقه ضاله به کرامت انسانی، گفت: بهائیت مانند مسیح و یهود یا زرتشت، دین نیست و اصالت ندارد؛ بنابراین احترام ویژه‌ای که برای ادیان الهی قائل هستیم، برای معتقدان به این فرقه ضاله قائل نیستیم.

استاد فلسفه و عرفان اسلامی ادامه داد: بهائیت دین نیست بلکه یک حزب سیاسی یا مذهب ساختگی و جعلی است که بر اساس ساده‌لوحی یا عوام‌پرستی یک روحانی منحرف، هوس‌باز و هوا‌پرست ساخته شده است؛ این فرقه بعدها بر همین اساس رشد و نمو انحرافی خود را ادامه داد.

وی نظیر مذهب جعلی و ساختگی بهائیت در بین شیعیان را وهابیت در بین اهل سنت معرفی کرد و گفت: آیا وهابیت دین یا مذهب رسمی و قابل قبول و ریشه‌دار است یا یک حزب و فرقه بر اساس نفهمی، انحراف، هواپرستی و کج فهمی برخی پا گرفته است؟ وهابیت هم در طول زمان عده‌ای را دور خود جمع کرده است و الان برخی آن را مذهب می‌دانند.

آیت‌الله رمضانی دلیل محترم ندانستن فرقه ضاله بهائیت را به خاطر ریشه آن توصیف کرد و ابراز داشت: این فرقه ضاله حتی به عنوان ادیان و مذاهبی که از اقلیت دینی و مذهبی هستند نیز به شمار نمی‌آیند و به همان اندازه هم قابل احترام نیستند.

شاگرد برجسته علامه حسن زاده آملی درباره کسانی که از بهائیت جانبداری می‌کنند تصریح کرد: افراد حامی بهائیت و فعالان در این مسیر بی‌شبهه و بدون جرم و خطا نیستند؛ این‌ها که به صورت معمول آلوده هستند خلاف امنیت و مصالح عمومی گام بر می‌دارند.

وی با اشاره به آشنایی از سابقه افرادی که در حمایت از بهائیت سخن می‌گویند گفت: با توجه به پرونده‌هایی که برخی از این‌ها دارند و شناختی که از آن‌ها داریم، آدم‌های مسأله‌داری هستند و انحراف دینی و جرم سیاسی دارند.

آیت‌الله رمضانی تصریح کرد: فعالان در تقویت بهائیت باید در محکمه‌ای عادلانه مورد قضاوت قرار گیرند و در صورت اثبات مجرمیت آن‌ها با ادله محکمه پسند، برخورد مقتضی با آن‌ها انجام شود.

حسن شیخی

ارسال نظرات