۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۷۴۳۸۰۸
به همت خبرگزاری رسا برگزار می‌شود؛

نشست نقد و بررسی و تجلیل از فیلم سینمایی اخت الرضا با حضور عوامل سازنده

نشست نقد و بررسی و تجلیل از فیلم سینمایی اخت الرضا با حضور عوامل سازنده
نشست نقد و بررسی و تجلیل از فیلم سینمایی اخت الرضا (س) با حضور کارگردان، تهیه کننده و عوامل سازنده این فیلم در سالن شهید دهقانی خبرگزاری رسا برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، نشست نقد و بررسی و تجلیل از فیلم سینمایی اخت الرضا(س) با حضور کارگردان و تهیه کننده و عوامل سازنده این فیلم در سالن شهید دهقانی خبرگزاری رسا برگزار می شود.

این فیلم سینمایی که سفر بانوی کرامت حضرت معصومه (س) از مدینه به قم را روایت می‌کند اولین محصول مشترک فرهنگی بین عتبه امام حسین علیه‌السلام و آستان مقدس حضرت معصومه (س) است که با مشارکت حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و شرکت سینمایی نور تابان وابسته به بنیاد مستضعفان در اطراف شهر قم در شهرک سینمایی نور تابان تهیه شده است.

سبک فیلم «اخت الرضا» «داستانی سینمایی» است و با یک شیب اندک به سمت «مستند داستانی» متمایل شده است ازاین‌جهت مستند است که سعی شده در این فیلم از عنصر تخیل کمتر استفاده شود و فضاسازی و شخصیت‌پردازی با محوریت مستندات تاریخی و اتفاقاتی که به وقوع پیوسته، صورت گیرد.

فیلم‌نامه «اخت الرضا» با بیش از ۴ سال پژوهش و با نظارت آیت‌الله احمد عابدی و عبدالرحیم حجتی و تحت اشراف محققان تاریخ اسلام و مشاوران متخصص این امر نوشته شده است و بعد از تحقیقات اولیه فیلم‌نامه تحت‌نظر آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها و با مشارکت عتبه حسینی به رشته نگارش درآمده است.

فیلم سینمایی اخت الرضا در ۵ موقعیت مختلف از جمله شهرک سینمایی نور تابان، بافق یزد، دستجرد قم، شهرک سینمایی غزالی تهران و شهر مقدس قم فیلم‌برداری شد که اکنون توسط پخش بهمن سبز در گروه آزاد اکران می‌شود.

لازم به ذکر است ساخت فیلم سینمایی «اخت الرضا» به تهیه‌کنندگی سید مجتبی طباطبایی و جعفر ادیب از سال ۱۳۹۸ آغاز شد و به دلیل شیوع کرونا با دو سال وقفه در زمستان ۱۴۰۱ به اتمام رسیده است.

گفتنی است این نشست روز چهارشنبه ۲۶ مهر ماه از ساعت ۱۶ الی ۱۸ در سالن شهید دهقانی خبرگزاری رسا به نشانی قم، خیابان شهید صدوقی، انتهای خیابان بهشت، پلاک 95 ساختمان خبرگزاری رسا برگزار می شود.

تعداد بازدید : 43
ارسال نظرات