۱۳ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۷۴۳۸۷
مدیر عامل خانه کتاب:

پایا‌ن‌نامه‌های حوزوی در خانه کتاب کشور حمایت می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل خانه کتاب گفت:خانه کتاب آمادگی دارد‌ در تشکیل جلسه نقد کتاب‌های برگزیده و همچنین انتشار مقالاتی در این عرصه، حوزه‌های علمیه را ‌همراهی و حمایت کند.
يازدهمين همايش کتاب سال حوزه


شجاعی، مدیر عامل خانه کتاب، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از حمایت پایان‌نامه‌های حوزوی در خانه کتاب کشور خبر داد و گفت: خانه کتاب آمادگی دارد‌ در تشکیل جلسه نقد کتاب‌های برگزیده و همچنین انتشار مقالاتی در این عرصه ، حوزه‌های علمیه را ‌همراهی و حمایت کند.

 

وی در ادامه با بیان این‌که باید آثار حوزوی در مجامع علمی معرفی شوند، افزود: در حال حاضر امکان معرفی ‌آثار برگزیده ‌در مجلاتی با عنوان کتاب ماه دین، کتاب ماه فلسفه ، کتاب ماه تاریخ و جغرافیا فراهم شده است.

 

مدیر عامل خانه کتاب اظهار داشت: همچنین‌ خبرگزاری خانه کتاب‌‌ با عنوان ایبنا می‌تواندافزون بر پوشش خبری مراسم های پژوهشی حوزه، ‌آثار حوزوی و دینی را معرفی کند.

 

وی  با اشاره به  استانداردسازی کتاب عرصه دین تصریح کرد: در سال های گذشته شاهد فعالیت هایی در عرصه کتاب ‌بودیم که به یقین‌ می‌تواند ما را در توسعه فرهنگ مطلوب و انتشار کتاب‌های مناسب از لحاظ فرم و محتوا‌ کمک کند.

 

شجاعی بیان داشت: در حوزه علمیه نیز توانسته‌ایم فعالیت‌هایی همچون ‌کتاب سال حوزه و تجمیع پایان نامه با همراهی معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد، نسبت به آماده سازی بهینه‌سازی و حمایت از انتشار این گونه پایان نامه‌ها اقدام کنیم که قطعا این اقدامات علمی در حوزه علمیه قم می تواند به بهبود وضعیت پژوهشی کمک کند.

 

وی با بیان این‌که خانه کتاب در اهدای جوائز دو دوره از کتاب سال حوزه همکاری کرده است، بیان داشت:‌ این روز‌ها در عرصه فعالیت‌های مکتوب در حوزه علمیه‌ وضعیت بهتری را شاهد هستیم و این نشان دهنده ‌پیشرفت و آینده درخشان این مجموعه است.

 

مدیر عامل خانه کتاب خاطر‌نشان کرد: در معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آیین نامه ای برای حمایت از انتشار کتاب های ارزشمند وجود دارد که می توان از آن بهتر به خوبی می توان از انتشار کتاب ها و آثار علمی پژوهشی حوزه های علمیه بهره جست./918/ت302/ع

ارسال نظرات