۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۷۴۳۹۷۹
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در یزد:

سرمایه اصلی کشور ایران جمعیت جوان است

سرمایه اصلی کشور ایران جمعیت جوان است
مرتضوی سرمایه اصلی کشور را جمعیت جوان دانست و گفت: نرخ امید به زندگی در کشور ما از ۵۷ سال به ۷۷ سال ارتقاء یافته و هرچند کهنسالی تهدید نیست و فرصت برای جامعه است اما بخش عمده‌ای از فعالیت‌های کشور برعهده جوانان ایران‌زمین است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سیدصولت مرتضوی در آیین واگذاری زمین به یک‌هزار و ۱۰۰ خانواده از طریق ماده چهار قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان یزد، اظهار کرد: سرمایه هر کشور، جمعیت جوان است و اگر کشوری فاقد جمعیت جوان شد با مشکلات زیادی مواجه خواهد بود.

وی ادامه داد: در صورت کاهش جمعیت جوان، چشم طمع بیگانگان به کشور خواهد بود و با چالش‌های جدی مواجه خواهیم شد.

 مرتضوی اضافه کرد: دولت سیزدهم و مجلس شورای اسلامی در طرحی برای ترویج فرهنگ جوانی جمعیت و افزایش نرخ ازدواج و زاد و ولد، مشوق‌ها و حمایت‌های زیادی را مشخص کردند که در حال اجراست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شخص رئیس‌جمهور به مسکن جوانان اهتمام ویژه‌ای دارند و در این حوزه برنامه‌ریزی و اجرا زمان‌بر است اما بخش قابل توجهی از زوج‌های جوانی که مشمول شده‌اند، به‌مناسبت ایام ولادت نبی مکرم اسلام(ص) زمین و یا واحد مسکونی آن‌ها تحویل شد؛ در استان یزد برای یک‌هزار و ۱۰۰ زوج جوان اقدام می‌شود و از استاندار جوان و پرتلاش یزد به دلیل اهتمام ویژه در این امور تشکر می‌کنم.

در این مراسم قرعه‌کشی واگذاری زمین به یک‌هزار و ۱۰۰ خانواده ماده چهار قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان یزد انجام و به هشت خانواده نیز به‌صورت نمادین قرارداد زمین آن‌ها توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تحویل داده شد.

در قالب طرح جوانی جمعیت به افراد واجد شرایط در صدور پروانه ساخت از ۵۰ تا ۱۰۰ درصد تخفیف داده می‌شود و همچنین برای افرادی که دارای زمین سنددار در محدوه شهر یزد باشند و چهار فرزند هم داشته باشند همه عوارض و هزینه‌های صدور پروانه رایگان محاسبه خواهد شد.

گفتنی‌ است، سیدصولت مرتضوی به‌منظور کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های مجتمع صنعتی‌معدنی سنگ‌آهن مرکزی ایران-بافق، حضور در آیین تجلیل از استاد علی مشاهیری، شرکت در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان و حضور در نشست اعضای شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه به مدت ۲ روز به استان یزد سفر کرده است.

ارسال نظرات